onsdag 21. november 2012

Noen som har tips?

Det er en ting jeg så veldig gjerne vil få til, men vet ikke hvordan.
Jeg har fått vite at under Dina Michaelas sykdomsperiode hadde vi hatt muligheten til å få et møte med Kaptein Sabeltann da dette er noe som har blitt arrangert med kreftforeningen for kreftsyke barn flere ganger. Dette var noe vi ikke fikk med oss da vi var så inne i det som skjedde omkring lillemor og alt annet liksom ikke ble lagt merke til...dessuten var hun så liten den gang at hun hadde nok ikke fått så stor glede utav det. Ikke hadde hun hatt immunforsvar til det heller nå som jeg vet tidspunktet møtet var arrangert. Her var hun på den tiden...på sykehuset og fikk cellegift:

Nå derimot har hun nesten ikke snakket om annet enn Kaptein Sabeltann siden vi så han i dyreparken i sommer. Vi kan ikke kjøre bil uten at vi må sette på Kaptein Sabeltann musikk. Helst vil hun se film hver dag, gjerne flere ganger om dagen og hun snakker om Sabeltann hele tiden. "Æ vil kyss Kaptein Sabeltann" "Kaptein Sabeltann e sååå søøøt" "Kaptein Sabeltann e snill" og når Grunsomme Gabriel kommer og skremmer han så er det "Æ syns Grusomme Gabriel e slem" og når Greven av Gral sperrer Kaptein Sabeltann inne bak gitter er det "Stakar Kaptein Sabeltann!" mens tårene gjerne presser på. Hun er ikke bare fasinert av Kaptein Sabeltann, men hun er rett og slett hodestups forelsket! I sommer så hun Kaptein Sabeltann komme med skuta si, men så forsvant han inn i skattkammeret og da var resten av dagen i dyreparken ødelagt for Dina Michaelas del. Vi tok henne med til kardemomme by, så på dyrene og kjøpte noe godt å putte i munnen, men stadig gråt hun fordi hun ville bare til Kaptein Sabeltann....hun var helt knust. Vi var også på forestilling og hun satt musestille under hele showet, men hver gang Kaptein Sabeltann forsvant, så spurte hun "Kor e Kaptein Sabeltann?" og vi måtte berolige henne med at "han kommer snart". Jeg har så lyst til å glede henne med et møte med Kaptein Sabeltann...Sebastian også selvfølgelig...han ville blitt helt knust om han ikke fikk blitt med...han er jo også veldig stor fan, men for Sebastian så er det Langemann og Benjamin som er heltene. Jeg fant et management hvor Terje Formoe sto på lista, så jeg tok kontakt med de på mail...der fikk jeg svar fra en som sa han ikke hadde noe med Sabeltann å gjøre, men han skulle sende min mail videre til Terje Formoe selv. Dette er en del uker siden nå og det har ikke kommet noe svar. Nå tenker jeg at Terje Formoe sikkert får en hel masse henvendelser som min...og sikkert en hel haug med mailer også, så jeg forventet ikke noe svar heller egentlig. Men jeg gir likevel ikke opp å få til et møte mellom mine barn og med den store helten, det ville gitt dem en opplevelse for livet. Dina Michaela hadde svevd lenge om hun hadde fått sittet på fanget hans og gitt han et kyss på kinnet. Begge mine småtroll fortjener dette synes jeg...etter alt de har gått igjennom, så jeg vil så gjerne gi dem denne gleden og unner dem det av hele mitt hjerte, men hvordan.... Er det noen som har noen tips?
I høst fikk de sitte på skuta til Sabeltann og det var moro, men da var jo ikke Sabeltann og de med. Dina Michaela gledet seg sånn til å flytte ned hit til sørlandet for som hun selv sa "Æ ska flytt t Kaptein Sabeltann"....hun synes det er veldig lenge å vente helt til sommeren med å treffe han...hun hadde forestilt seg at hun skulle få være hos han så mye hun ville....hun trodde nesten de skulle bo sammen, hehe :-)

Til slutt her må jeg samtidig få takke alle på Støren Barnehage...i dag fikk også Dina Michaela et brev fra dem med tegninger fra barna på avdelingen hvor hun gikk. Hun ble veldig glad og det var stort å få egen post! Tusen takk, dere er så snille og gode :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar