lørdag 10. november 2012

Koselig trønderbesøk, jobbplaner og en aldri så liten nyhet ;-)

Onsdag kom min søster Anne-Lill hit til oss fra trøndelag. Ungene visste at noen skulle komme, men ikke hvem og gleden var stor da de så at det var henne :-) Veldig koselig med trønderbesøk! Hittil har vi vært bortskjemt med besøk etter at vi flyttet ned hit...foreldrene til Thomas har allerede vært her to ganger, Linda og Kristian har vært her en gang...Anne-Lill er her nå og om to uker sitter Linda og Kristian hos oss igjen :-) Og i jula kommer svigers igjen :-) Kjempekoselig!!! Skulle gjerne narret hele gjengen hit for godt da ;-)

I går var jeg i møte hos Nav. Jeg har store planer nå angående kunsten min og skal starte mitt eget. Skal ikke gå inn på alle planene riktig enda, men det er iallefall noe jeg har stor tro på! Nå skal jeg etterhvert i møte med Eva senteret for de må vurdere mine planer og sende vurderingen til Nav, så skal Nav også gi en vurdering før jeg får svar på søknad om å få dagpenger litt før etableringen og de tre første måneder etter etableringen :-) Det er bare å krysse alt man har!!! Men jeg har så stor tro på at dette vil gå bra at jeg vil få til dette med eller uten Nav...men det hadde jo hjulpet en hel masse å ha Nav med på laget i starten :-)

Nå er det sånn at det vil uansett være vanskelig for meg å få annen jobb, så det er bare å satse fullt og helt på dette nå! Det er nemlig ikke så mange som vil ansette en som er gravid ;-) Ja, magen kommer fort denne gang, så det er ikke noe jeg kan holde hemmelig mye lengre...er 9 uker og 4 dager på vei nå og har termin 13.juni. Var hos legen i går, men har jo visst det en stund :-)
Ikke planlagt...tidspunktet var ikke perfekt og egentlig var det stopp på nr.2, så vi har kvittet oss med ALT av utstyr og klær til baby...vi har ikke jobbsituasjoner helt i boks...og vi har bare to soverom....MEN den lille er hjertelig velkommen, ønsket og allerede elsket :-) Det blir koselig og vi gleder oss! Ungene gleder seg også. Med det samme vi fortalte ungene det, begynte Sebastian å gråte for han tenkte på all skrikingen, men det tok bare ett par minutter, så fant han ut at det egentlig var litt fint likevel å bli storebror igjen...han kan jo hjelpe til litt og trille vogna, så da var det greit ;-) Nå hender det han kommer og gir magen min nattakos om kvelden og han har ivrig sett i svangerskapsboken jeg fikk av legen :-) Dina Michaela skjønner ikke helt at hun må vente helt til sommeren og hun løfter på genseren min for å se babyen. Vanskelig å forstå at den lille ligger inni magen min. Hun sier det er hennes baby og da retter Sebastian på henne "det er alle sammen sin baby" :-)  Så dette blir koselig ja :-)

Nå skal vi se film og kose oss.
Ønsker alle en fortsatt fin lørdagkveld :-)

Klem Natalie

2 kommentarer: