tirsdag 27. november 2012

Ett par tips til foreldre :-)

Sliter du å få barna til å spise grønnsaker?
I dag hadde vi kjøttboller og potetstappe til middag. Vanligvis har vi kokte grønnsaker til det, men i dag gjorde Thomas det annerledes for å få ungene til å spise grønnsakene. Midt på bordet hadde vi et fat med gulrot, agurk, sukkererter og dip. Dina Michaela spiste voldsomt mye potetmos og Sebastian spiste flere kjøttboller enn oss voksne, men begge spiste også ekstremt mye grønt! Fatet var så og si tomt da vi gikk fra bordet. Har vi kokte grønnsaker på fatet deres, så pirker de bare litt borti. Så dette vil vi gjøre mye fremover.


En annen ting jeg vil tipse om, noe jeg også gjorde før jul i fjor....det er en adventskalender jeg lager (i tilegg til at ungene får pakkekalender og sjokoladekalender). Det er rett og slett 24 røde lapper, på hver lapp står det en aktivitet vi alle i familien skal gjøre sammen. Det kan være at vi alle skal se en julefilm sammen, ha bakedag sammen, leke gjemsel sammen, lage trolldeig, spille ulike brettspill sammen...og diverse uteaktiviteter...så lenge det er noe hele familien kan kose seg med sammen.
Ikke bare meg og en eller begge ungene...eller bare Thomas og en eller begge ungene...men vi ALLE sammen:-) Bare et tips for å gjøre adventstiden ekstra koselig for både liten og stor ;-)

Så forresten innslaget på tv2 nyhetene om hun eldre damen som jeg skrev om i forrige innlegget mitt her på bloggen. Så koselig at folk har tatt kontakt med henne, og så BRA at folk ikke vil ta betalt! Hadde hun bodd her, skulle hun gjerne fått kommet hjem til oss også. Så ut som en koselig dame...kunne godt fått være reservebestemor for våre småtroll :-)
Om det er noen ensomme sjeler i julen her på sørlandet, så vil jeg gjerne at de tar kontakt altså! At noen sitter ensom og alene på julaften er bare trist, her hos oss er det hjertevarme, så tar gjerne i mot noen! :-)



2 kommentarer:

  1. Fantastisk ! Liker ALT du skriver <3 Stolt av deg, Natalie...

    SvarSlett
  2. Åh, tusen takk, snille og gode du <3 Glad i deg <3

    SvarSlett