tirsdag 2. mars 2010

Helsekontroll, EU-kontroll og litt sminke....

Kom nettopp inn døra etter å ha levert Sebastian i barnehagen. Er så herlig vær ute, så jeg og Dina Michaela trilla litt omvei på vei hjem. Nå sover hun søtt i vogna si. Da er det stille og rolig her og jeg kan få blogget litt før jeg setter i gang med dagens husarbeid.

I går var jeg på helsekontroll med Dina Michaela (5-mnd kontroll). Vi hadde fått time 3 dager for tidlig til at hun kunne få vaksine (må nemlig gå minst 8 uker mellom vaksinene), så vi må tilbake og ta den neste uke. Ellers var alt bare bra med prinsessa vår. Hun har lagt på seg masse den siste måneden og veier nå 6930g, men hun hadde strekt seg bare en halv cm siden sist (63cm) og er derfor litt vel kort. Helsesøstra sa at kanskje hun som målte ikke hadde strekt beina hennes godt nok ut eller noe. Vi skulle i allefall ikke bry oss noe om det enda.
På forrige kontroll var det jo omvendt, da hadde hun strekt seg bra, men lagt på seg altfor lite. Går vel i rykk og napp dette.

I dag måtte Thomas ta buss til skolen for han leverte bilen til Eu-kontroll i dag tidlig. Han skal hente bilen etter skolen og det blir spennende å høre hva de har å si. Vi har hatt mye småfeil på den det siste året og den har sett sine bedre dager. Kanskje er ikke bilen så ille som vi tror...kanskje er det verre...
Heldigvis får vi to mnd på oss på å fikse det som eventuelt må fikses, men blir det veldig dyrt gjør vi det ikke....bilen er ikke verdt det...
Litt spent i allefall...blir uvant dersom vi plutselig skulle bli uten bil en stund!

Forrige helg hadde jeg det litt gøy med Thomas og det har jeg helt glemt å ta med i bloggen min! Jeg sminka han. Ikke visste han hva jeg skulle sminke han som...jeg bad han lukke øynene og han fikk ikke se hvilke jeg farger jeg brukte og sånt.
Først ble han dame. Var en som lo godt da han så seg selv i speilet ja!


Deretter sminka jeg han sånn (og jeg må få sagt at dette foregikk etter at ungene var i seng!):


Og dagen etter ville han sminke meg....jeg fikk heller ikke se hva jeg var før han var ferdig. Han hadde sminka meg til en Avatar, og jeg var blå her og der i dagevis etterpå (selv om jeg hadde vaska meg mange ganger og dusja):


Til slutt sminka jeg Thomas gammel, så dette er hva jeg kan vente meg om 50-60år ;-)


Vi hadde det veldig gøy mens vi holdt på og lo masse!

Nei, nå får jeg hive meg løs på koppvasken :-)

4 kommentarer:

  1. Tror det var greit at ungene slapp å se pappa sånn ja ;-)
    Morsomt at du får praktisert gamle kunster av og til.

    SvarSlett
  2. Må prøve å få gjort litt mer av det for å holde det litt vedlike...merka nå at det var lenge siden sist...har blitt litt "rusten" :-)

    SvarSlett
  3. Kjempearti at dere finner på noe gøy sammen av og til, selv om dere er litt bundet hjemme for tiden :-)

    SvarSlett
  4. Ja, jeg tror det er veldig viktig :-)

    SvarSlett