søndag 3. januar 2010

Godt nyttår alle sammen!



I dag er det en stille og rolig "daffedag" her i huset.
Sebastian ligger og har seg en liten lur...noe Dina Michaela også burde, men ikke vil.
Thomas og Anthony er nå på butikken og kjøper middag.

Anthony er fra Nederland og vi ble kjent med han gjennom world og warcraft for 3-4 år siden. Han ville gjerne besøke oss. Må innrømme at jeg var en smule skeptisk da jeg gikk med på det...vi visste jo ikke hva det var for slags menneske vi fikk i hus, men han er utrolig koselig!
Praten går også greit selv om det går i engelsk. Til og med Sebastian kommuniserer greit med han og de leker litt sammen. Måtte le litt her en dag da Sebastian rakk frem en måneformet pepperkake og sa "måne", Anthony nikker og sier "moon". Da kommer det bestemt fra Sebastian "Nei! Måne"..."Yeah, moon" sier Anthony. "NEI! Måne!" sier gutten...og Anthony innser at han bare må gi seg :-)

Nyttårsaften var vi hjemme hos Leif, Trine og Thea, der var også Erling. Det var veldig koselig! Jeg smakte også alkohol for første gang på nøyaktig et år! Barna lå og sov og en gang i blandt må det være lov å kose seg litt...er forskjell på å ta seg ett par cider og på å bøtte innpå! Jeg glemte selfølgelig kamera hjemme...det var litt synd da, så jeg får ikke lagt ut noen bilder...

1.nyttårsdag sov mannfolka til langt på dag...de gikk nemlig å la seg klokken 8 da jeg sto opp med Sebastian. Så den dagen ble det ikke gjort så mye. Jeg og Trine var ute en tur med ungene, men det varte ikke lenge før Sebastian måtte inn og legge seg...han var så trøtt.

I går var vi alle sammen (Trine, Leif, Thea, Erling, Thomas, jeg, Sebastian, Dina Michaela og Anthony) oppe i Tyholt tårnet og spiste. Thomas begynte å merke høydeskrekken allerede i heisen på vei opp, så jeg fryktet vi kanskje bare måtte dra, men det gikk greit etterhvert. Erling var heller ikke høy i hatten. Det var litt morsomt å se på dem...bleke og alvorstynget, hehe. Igjen glemte jeg å ta med meg kamera!

Etterpå tenker jeg å ta meg en tur ut med Sebastian og renne litt på akebrett. I morgen skal han i barnehagen igjen og i tilegg skal det visst bli mye kaldere igjen i morgen, så da blir det kanskje litt verre å ta han med seg ut.

Anthony får i allefall opplevd en ordentlig norsk vinter nå. De har litt snø i Nederland også, men ikke i nærheten så mye som her, så det er nytt for han.
Han reiser hjem på bursdagen sin 9.januar. Jeg får lage en bursdagskake til han en dag for tidlig ;-)

Nei, nå er det ei lite ei som krever litt oppmerksomhet her...

Legger ut ett par bilder her av barna med vår gjest :-)

2 kommentarer:

  1. Regner med at det var kjekt for Sebastian å komme seg i barnehagen igjen i dag.

    SvarSlett
  2. Ja, han var fornøyd da vi leverte han i dag tidlig i allefall :-)

    SvarSlett