mandag 18. januar 2010

Pottetrening...


Da Sebastian kom hjem fra barnehagen Fredag tok vi av bleien og hadde blanede følelser. Jeg var egentlig ganske positiv, men Thomas hadde overhodet ikke troen på at dette skulle gå bra...vi hadde prøvd det før også uten hell.
Fredag gikk han uten bleie bare ett par timer, så det rakk ikke komme noe.

Da han sto opp Lørdag morgen tok vi av bleien igjen og sa at nå var han stooor gutt og har slutta med bleien. Hadde et uhell ganske med en gang (da kom det stort også), men det ble bare med dette ene uhellet den dagen. Thomas var meget overrasket!
Sebastian var kjempestolt og det var foreldrene også. Han var veldig søt da han ringte med leketelefonen sin og fortalte i røret at han hadde sluttet med bleie :-)
Han sov dupp også uten bleie...det trodde jeg ikke skulle gå bra, men etter to timer sto han i gangen med beina nærmest i kryss og sa at han måtte tisse, så da løp vi på do :-)

Natt til søndag la han seg uten bleie og sovnet godt. Jeg gikk stadig inn til han og sjekka, men ingen uhell. Da jeg skulle gå og legge meg snek jeg på han en bleie.
Midt på natten roper Sebastian "bleie" og gråter. Jeg løper inn til han og kjenner at bleien er varm, så da har han tydeligvis nettopp tissa.
Jeg sa at det ikke hadde noe å si, og at det er lov med uhell, men han var litt lei seg tror jeg. Han ble med meg på do og han fikk tørr bleie på før han la seg igjen...jeg ville ikke plage han mer akkurat da.

I går sto Thomas opp med Sebastian først. I løpet av morgenkvisten hadde Sebastian to uhell (da også stort), men resten av dagen i går var han tørr....også da han hadde dupp :-)
I natt sov han uten bleie hele natta. I 2-tiden i natt kjente jeg at senga hans var våt, men gutten sov like godt. Jeg vekte han og fortalte han at han hadde tisset seg ut. Han ble med meg på badet og satt på do hele tiden mens jeg skiftet på sengen hans. Han var blid og fornøyd...han har forstått at det er lov å være uheldig. De neste timene ble det lite søvn på oss for han ropte stadig at han måtte tisse og hver gang vi gikk på do kom det resultater. Han var veldig flink!

Har ikke hatt flere uhell enda. Han sitter nå og ser på barnetv.
Jeg sendte barnehagen en melding om at han blir hjemme i dag for jeg vil gjerne jobbe ordentlig med pottetreninga en dag til før jeg sender han i barnehagen...kanskje han kan gå uten bleie i barnehagen også :-) Så trenger han å ta igjen litt søvn ifra i natt. I tilegg er han så forskjølet stakar!
Så tror det er godt å være hjemme i dag :-)

Er stolt av den flinke, store gutten min jeg <3
Legger ved et bilde av gutten som ikke lenger har bleie på ;-)

5 kommentarer:

  1. Ja, må si han har blitt flink. Dette kommer til å gå veldig bra! :-)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg tror han blir fort tørr han gutten her :-)

    SvarSlett
  3. Flink gutt ! Han er sikkert stolt nå, føler seg sikkert større og tenk på hvor mye dere sparer på bleiekjøp :-)

    SvarSlett
  4. I går kveld snek jeg på han en bleie igjen og i dag litt før halv åtte ropte han "tisse do!"...da løp vi på do og tissa. Bleien var HELT tørr :-) :-) :-)

    SvarSlett
  5. Knallbra ! Dette blir det, skal du se :-)

    SvarSlett