torsdag 28. januar 2010

Må le litt...

I 3 1/2 år har jeg prøvd å få til en sunnere livsstil her i huset, men hver gang jeg har kjøpt lettprodukter er det en som har rynket på nesen.....og å få med meg Thomas på å trene har også vært en utfordring for eneste treningsformen han liker er styrke.

Så går han helse og sosial i kun 2 uker og kommer hjem med sunnere yoghurter til meg og Sebastian (ingenting til seg selv for han hadde plutselig ikke lyst på..). Dagen etter skal han handle litt pålegg og kommer hjem med Vita hjertego smør, mager skinkeost og til Sebastian- lettere prim.

I går kveld laga jeg meg ett par brødskiver og spurte Thomas om han også ville ha, men nei...han skal ikke spise mat så sent han.
Så har vi hatt mer salat til middagene denne uka enn vi pleier.

Kjenner jeg blir litt stolt jeg....men jeg må si jeg ikke er særlig imponert over meg selv ettersom helse og sosial nå har fått til dette på 2 uker, når jeg ikke har greid det på 3 1/2 år, hehe :-)

Thomas og Erling har en liten konkurranse om å gå ned i vekt i år...så vi får se da hvem det er som vinner ;-)
Begge har dessuten lovt meg å begynne på dans med meg...så da er de godt i gang, hehe ;-)

Nå er jeg spent på hvordan det blir videre fremover...jeg er iallefall glad for dette...vi har tross alt barn i huset som skal vokse seg sunne og sterke ;-)

4 kommentarer:

  1. Dette høres veldig bra ut. Bare pass på at dere får nok proteiner. ;-)

    SvarSlett
  2. D skal vi passe på ;-)
    Han var forresten på nippet til å kjøpe seg tran i går også, fortalte han meg da han kom hjem. Hehe...d hadde aldri i verden gått bra for han greier ikke den ettersmaken :-)

    SvarSlett
  3. Høres bra ut dette :-) Ikke bare har dere unger i huset som skal vokse seg sunne og sterke, men de trenger pappaen sin i tipp topp shape også...og han har ikke vondt av å gå ned litt i vekt ( og da tenker jeg på helsa, mht.hjertet og diabetes ). Dessuten har vi nok alle noe å lære av dette, også her i huset - kostholdet er for dårlig her også. Spiller ingen rolle om det var deg eller skolen som fikk opp øynene til han, det viktigste er fremtiden deres ! Stå på :-)

    SvarSlett
  4. Takktakk :-)
    Det er iallefall en god start :-)
    Skulle bare fått i gang litt trening også nå da. Jeg skulle gjerne hatt en tredemølle eller en sykkel her i hus...jeg har dansematte, men vi har jo en nabo under oss å ta hensyn til, så vi tør ikke bruke dansematta...
    Thomas har i d minste gym nå da. Og jeg får så absolutt trimmen min når jeg triller barnevogna opp og ned brattbakken på vei til og fra barnehagen! Gruer meg til mandag...da er det først til barnehagen med gutten, så hjem. Så helsestasjonen med litja, så hjem. Så hente Sebastian i barnehagen og hjem igjen...puh!

    SvarSlett