mandag 30. november 2009

Snart jul!




I går fikk jeg hjelp av min fine 2-åring med å sette frem adventspynten og det var stas ja!
Han lyste opp da han var med meg ut i boden og hentet inn eskene med julepynt.

Han hjalp meg å henge opp stjerna i kjøkkenvinduet, og adventsstaken ble satt i et av stuevinduene. Han hjalp meg også med å sette fire lilla lys i staken på stuebordet, og på rommet fikk han en nissepute. Ble koselig ja!

Gleder meg til han våkner i morgen og skal få åpne julekalendere. Tanta har i år også ordnet pakker til kalenderen hun broderte i fjor. Han har ikke sett pakkene enda, men jeg skal henge de opp når han har lagt seg i kveld, så får han se når han står opp i morgen.

Farmora og farfaren har i tilegg kjøpt barne-tv kalender som han skal få åpne til barnetv.

Det stopper ikke der for jeg har laget en slags kalender til hele familien (etter tips fra en søster).
Jeg har skrevet ned en oppgave/aktivitet for hver dag på kort. Disse oppgavene/aktivitetene skal jeg, Thomas og Sebastian gjøre sammen. Det kan være at vi skal lage pepperkaker en dag, ut og lage snømann en dag (hvis snø), se film sammen en dag osv. Dette er rett og slett for at vi skal bruke kvalitetstid sammen, alle sammen, hver dag. Kooooselig!

Hvert år setter jeg opp en nisselandsby (skal få lagt ut bilde etterhvert) hvor vi setter opp en liten nisse hver dag. Så nå skal vi virkelig kose oss masse sammen fremover!
Fra lørdag og til i dag har en kompis fra arendal vært på besøk hos oss. Det var koselig. Han reiste i dag. Takk for koselig besøk Andre!
I dag skal vi til Anne-Lill og spise middag. Egentlig skulle vi dit på lørdag, men da var Sebastian febersyk, så da tar vi det i dag i stedet.
Søskenbarnet mitt Siren er der og sist jeg traff henne var jeg så lita at jeg kan ikke huske det. Så det blir moro å treffe henne igjen :-)
I kveld er det valg i Jakten på kjærligheten...det gleder jeg meg til :-)
Ønsker alle en fortsatt fin dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar