fredag 13. november 2009

Sebastian gjør framskritt!


Sebastian har nå hatt dren i 8 dager og det går kjempefint!

Aldri har han klaget over at han har vondt, og jeg har aldri sett at det har verket eller vært bløtt i ørene. Har fortsatt en resept liggende som jeg fikk i tilfelle jeg trengte øredråper, men resepten ligger fremdeles urørt, så dette går over all forventning.

Allerede samme dag som vi kom hjem etter operasjonen sa han "Sebastian" i stedet for "Dasse" og "Gasse"...nå er han tilbake til å si "Dasse" og "Gasse", men gammel vane er vel vond å vende ;-)

Ellers kommer det noen ord av og til. I går da Thomas henta han i barnehagen løp Sebastian bort til pappaen og sa "sofagris", hehehe...lurer på hvem som har lært han det.

Så har han begynt å rette på oss også. På Onsdag da Thomas leste Mummi på senga for Sebastian sa han feil navn på figurene. Thomas kalte Sniff for Kengu (han blanda med Ole Brum). Da hadde Sebastian avbrutt "Nei, nei- Sniff". Etterpå hadde Thomas kalt en mindre kjent figur i mummi for "Lille My", men det var også feil "Nei, nei, Lille my" sier Sebastian og peker på hun som er Lille My.

Etter frokosten i dag ville Sebastian se på film. "Tegne stjerne" sier han når en teletubbie tegner en stjerne. "Ja, tegner hun stjerne på tv'n?" sier jeg som står med koppvasken og stresser for å bli ferdig før Dina Michaela våkner. "Nei, tegne filmen" sier Sebastian og retter på meg.

Han snakker på langt nær så bra som de fleste andre 2-3 åringer, men det har iallefall begynt å løsne ganske bra nå. Kjempemoro synes jeg!

I barnehagen kunne de fortelle at han også har blitt roligere (for han har vært ganske så hissig).

Fortsatt har han noen raserianfall...i går var han ganske ekstrem ovenfor Thomas da han skulle bli med hjem fra barnehagen. Men det er jo noe som heter trassalder også ;-)

Nå ligger begge småtrolla å sover, så jeg skal benytte anledningen til å gå ut med søpla og hente posten. Er fryktelig kaldt ute, men må prøve å få tatt meg en trilletur når Thomas kommer hjem i dag. Må på postkontoret en tur også, så tar det i samme slengen.

Er siste kursdag for Thomas i dag, så i kveld skal vi kose oss med tv-kveld og bare slappe av. X-factor og senkveld...fast hver fredag. Heier selvfølgelig på Chand, hehe :-)

Ønsker alle en fortsatt fin dag :-)


4 kommentarer:

  1. Regner med at jeg kommer innom en tur på søndag ettermiddag. Og jeg gleder meg til å se ham og veslejenta igjen. :-)

    SvarSlett
  2. Høres ut som om Sebastian har fått det litt bedre nå, ja ! Så flott at de fant ut hva det var og kunne hjelpe han :-) OG bra at barnehagen også ser fremskritt... Han lærer ikke å snakke på noen få dager, men museskritt er viktig. Ting tar tid, blir moro å treffe han igjen.

    SvarSlett
  3. Ja, kanskje de ikke lenger tenker at han har ADHD heller, hehe ;-)
    Jeg synes det er kjempemoro å høre på han nå ja...må le litt når han retter sånn på det vi sier :-)

    SvarSlett