søndag 8. november 2009

Enda mer farsdag :-)







Vi vekket Thomas kl.11 i dag tidlig og da fikk han en tegning av Sebastian. Sebastian sier han har tegna et ansikt, og en svart måne her et sted...ellers er vel det meste opp til fantasien til hver enkelt tror jeg :-)
Vi gjør ikke så mye utav farsdagen, men vi spiste bløtkake i ettermiddag, og den ble pynta av Sebastian, så jeg må legge ut bilde av den. Var populært å få slikke bollen og vispene også.

Min egen pappa døde da jeg var veldig lita, men jeg har mange gode minner om han.

Mitt aller koseligste minne er da jeg satt på gyngehesten og så ut av vinduet og opp på lysene i skiheisen for jeg trodde det var nisser som gikk med lyktene sine. Pappa satt i gyngestolen med pipa si og vi hørte på god gammel julemusikk. Ingen sa noe...vi bare kosa oss.

På slutten da pappa levde var han nesten blind. Et fint minne jeg har av pappa er at han og jeg skulle fargelegge et helikopter i fargeboka mi, men ettersom han ikke så så mye måtte jeg sitte i fanget hans og hjelpe han.

Jeg husker jeg var med han i skogen for å hugge juletre og at vi var oppe ved veien og fiksa bekken som nesten var gjengrodd og tørr.

Husker jeg satt i fanget hans og fikk styre traktoren og jeg husker han kjøpte et lite lekehelikopter til meg da vi var på butikken.

Så husker jeg veldig godt hvor gæren han ble på katta da hun tok fugl :-)

Husker jeg ikke turte gå ned på do på natta, så jeg tissa i legobøtta mi. Pappa oppdaget det, men han ble ikke sint...han bare satte seg på sengekanten min og hadde en prat med meg om hvorfor jeg ikke hadde gått på do og at det ikke var farlig å stå opp om natta.

Og jeg husker han vekte meg en natt jeg hylte og skrek pga mareritt, så bar han meg inn til han og mamma, sånn at jeg fikk sove hos dem.

Husker vi sto ute i fjøset og beiset aviskurver (pappa lagde aviskurver en periode) mens vi hørte på Johnny Cash og jeg dansa.

Har mange flere minner også, de aller fleste er gode minner.

Utrolig mye jeg husker til at jeg var så lita, men jeg var ei pappajente og det var tungt å miste han, så jeg har på en måte ikke tillatt meg å glemme.

Etter at mamma også døde fikk min yngste søster og mannen foreldrerett for meg, så jeg har fortsatt en pappa å feire på farsdagene. Pleier ikke å gjøre så mye utav det, men vi var iallefall på besøk til de i dag, så han fikk en gratulasjon i år også :-) Kjempeglad i han!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar