torsdag 27. september 2012

NRK1 i kveld...

...Schrødingers katt kl.19.45 i kveld handler om utviklingen på behandling av kreft hos barn. Vår "kreftlege" i Trondheim fortalte oss at det er ei jente i programmet som har omtrent samme svulst som den Dina Michaela hadde. Jeg vet ikke om jentas var ondartet eller godartet...og jeg vet ikke om den vokste ut fra eggstokken sånn som den gjorde hos Dina Michaela heller...men den var visst ekstremt stor, sånn som den var hos Dina Michaela og legen mente det var noe av det samme, så det blir spesielt å se! NRK har vært på barneavdelingen på St.Olavs Hospital, så vi er spent på å se kjentfolk :-) Om ikke vi ser noen kjente innlagte, så får vi iallefall helt sikkert se noen av de helt fantastiske legene og sykepleierne...de vi kan takke for at vi kan putte den vesle prinsessen vår i seng hver kveld og lese/synge for henne...at vi får stå opp til liv og røre med henne hver morgen...at hun fikk diplom og medalje på skidag i vinter...at hun synger, ler og danser :-) At hun fyller 3 år på lørdag :-) Vi holdt på å miste begge barna våre før de fylte 1 år, men begge er her, friske og raske. Jeg føler meg faktisk heldig som får rydde alt rotet deres, vaske tisseklær, skrubbe tusj fra møbler/vegger/gulv, tørke snørr og megle når de krangler :-p Uten legene og sykepleierne på St.Olavs Hospital i Trondheim, hadde jeg ikke kunnet gjort disse tingene. Vi ble veldig glade i de på barneavdelingen, så det var vedmodig å ta farvel da vi flyttet. De er utrolig flotte mennesker! Gleder meg til å se noen av dem på tv i kveld, samtidig som det blir interessant å se programmet. De greier i dag å redde 80% av barna, så de er veldig dyktige! Av alle barna vi ble kjent med på avdelingen, var det 3 barn som døde og det var fryktelig trist og meningsløst! Men heldigvis greide de fleste barna seg...akkurat som den lille, fine jenta vår :-)

1 kommentar: