fredag 21. september 2012

Da er vi på nett igjen :-)

Så her kommer en aldri så liten oppdatering fra meg! Nå er det ganske nøyaktig en uke siden vi satt i bilen på vei ut fra trøndelag. Thomas og Sebastian kjørte varebil med henger, mens jeg, Kristian, Dina Michaela, begge kattene og undulaten kjørte Mazdaen vår :-) Gikk overraskende greit altså...hadde regnet med en del spetakkel, iallefall fra kattene. Den siste timen ble litt for drøy for lillemor, så da det ble en del gråt på slutten. Tuuusen takk til snille Kristian som ble med å kjøre!! Vel fremme i Øvrebø, fikk vi hjelp av Andre, en som Thomas var i millitæret sammen med, til å bære. Det var veldig greit å få hjelp for det var tungt å få alle tingene våre opp den trappen her:
Huset viste seg desverre ikke å være vasket, så jeg satte i gang med det mens guttene dro ut for å handle litt. Da jeg sto og vasket yttergangen kom det en gjeng fra slekten marsjerende inn og opp trappene her...de hadde med seg 6 store fat med smørbrød og et brett med colabokser. Så hadde de med seg verktøy. Så utrolig koselig og snilt gjort! Var så hyggelig altså! Neste morgen kjørte Thomas og kristian tilbake til trøndelag for å levere varebil+ henger, og hive noe søppel vi ikke fikk kastet fra forrige huset. Så da var jeg to døgn alene med barna. Fikk gjort ganske mye, men det var godt å få Thomas hjem til de "tunge takene" ;-) Vi har vært mye ute og fartet, men vi har fått i orden mye her i huset nå og vi stortrives her (den hvite døren og porten nede til høyre tilhører et regnskapsfirma)!
Stua er vi ferdig med:
Måtte på Ikea og skaffe oss tv-benk og bord for vi satte igjen og solgte ting da vi skulle flytte så langt. Her mangler det gardiner og vi får snart en gammel sjenk som skal stå her et sted...så ikke helt ferdige, men blir sikkert bra til slutt (så ser jeg nå at jeg ikke har kostet gulvet godt nok etter at ungene har spist, hehehe):
Denne blir god å ha til vinteren:
(Eskene og sånt skal ikke stå der ved ovnen altså...ting er ikke helt på plass enda..) Herlig med stort bad når man har barn:
Og badekar er stas:
Denne får vi teste ut etterhvert:
På siden av kjøleskapet var det en veldig stygg vegg etter fukt, det fikset vi lett etter en tur på Ikea:
Barnerommet begynner å ta form, men ikke helt ferdig på veggene. Får ikke med hele rommet på bildene, men her er litt (de deler rom nå):
Herlig å ha stor plass og skog utenfor (men samtidig ha naboer igjen også):
Soverommet til meg og Thomas, og kjøkkenet er ikke noe å vise fram enda...der er det litt rot enda, hehe :-p Vi har vært skikkelig heldig og hatt finvær hver dag denne uka. Har kommet noen regnskurer av og til, men de har gått fort over og solen har varmet godt. Herlig! Ungene trives godt, akkurat som oss voksne, men Dina Michaela synes det er litt vanskelig å forstå at vi er i Kristiansand (egentlig er vi litt utenfor da..), for hun har jo ikke sett Sabeltann enda...hun skulle jo flytte til han...og hitill har hun bare sett plakat av han når vi har kjørt forbi parken ;-) Tror vi må leie han fyren der en gang, hehe, men koster sikkert flesk!!! Lurer på hvordan hun hadde reagert om hun feks fikk sitte på fanget hans :-) Vi kjørte opp og så på barnehagen i går og Sebastian virket straks litt mer ivrig på å begynne, så det blir bra. Hittil har alt bare vært positivt, så angrer overhodet ikke på at vi flyttet hit. Gleder meg masse til å bli bedre kjent med slekten! Flere har tatt kontakt og vil treffes. Har også fått tilbud fra flere om å hjelpe til under flyttingen og med å pakke ut :-) Det settes det stooor pris på altså! Selv om vi ikke har trengt hjelp, så er det så koselig at folk spør!! Nå skal vi se film. Ønsker alle en riktig fin kveld, og en god helg! Store klemmer fra Natalie

5 kommentarer:

  1. Ser ut til at dere har fått det veldig fint ja. Gleder meg til å komme på besøk. <3

    SvarSlett
  2. Dette ser kjempefint ut ! De trærne så KJEMPESTORE ut i forhold til ungene :-) Gleder meg til å besøke dere jeg også, selv om det ikke blir før til sommeren for min del, da....

    SvarSlett
  3. Ja, høye trær:-D
    Huff, det er jo så lenge til sommeren, men det blir koselig<3<3

    SvarSlett