søndag 30. september 2012

En flott dag i dag også!

I dag har vi vært i dyreparken sammen med mine svigerforeldre og det var som vanlig veldig koselig å være der! Jeg kunne helt sikkert vært der hver dag jeg! Til jul blir det kjøpt årskort for neste år, det skal være helt sikkert! Egentlig skulle jeg jobbet der vettu...det hadde virkelig vært noe for meg :-)

Det første vi gjorde var å sitte på Den Sorte Dame, skuta til Kaptein Sabeltann. Kongen selv var jo ikke der, men derfor skulle vi være med ut å se etter farer og sånt. Det var veldig spennende ja! Hadde ikke gjort akkurat dette før.
Det var en liten mini-Kaptein Sabeltann og mini-Langemann ombord da, som hilste "Hiv O' Hoi" til piratene både vei inn og ut av skuta...og de var med og speidet etter farer og unormale ting:

Og mammaen til de to små fikk også et bilde av seg på skuta:
Vi fikk være med når de fyrte av kanoner fra skuta og skjøt en banditt.

Så var vi rundt og så på dyrene. Vi har ikke sett så mye på de nordiske dyrene før, så vi brukte ekstra tid der denne gangen.
Ellers satte Dina Michaela og Sebastian spesielt stor pris på de kanadiske minigrisene...lillemor kalte de alle for Frida og hun ble så glad for å se dem...hun ville bare kose og ville egentlig ikke være med bort i fra dem.

Julius var i tergehumør...han tok i seg fart og sprang på ruta her...igjen og igjen og igjen...vi skvatt like mye hver gang den store apen kom deisende i mot oss, hehe:
Vi gjorde mye annet også. Ungene prøvde noen karuseller blandt annet, men nettet her er så tregt nå, så jeg legger heller ut flere bilder en annen gang vi er i parken. Det blir mange turer i parken fremover! Det er en flott park som har mye å by på, både for barn og voksne. Så virker det som om dyrene har det godt der, de virker liksom så rolige og tilfredse...trygge..og de ser sunne og friske ut :-)

Etter en hel dag i dyreparken spiste vi god middag på Egon, så var vi på hotellet til Rolf og Inger litt før vi kjørte hjem. Ungene sovnet fort og jeg kjenner at jeg tar tidlig natta selv.
Tirsdag begynner ungene i ny barnehage, så i morgen må alt gjøres klart :-)

God natt, alle sammen, når den tid kommer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar