søndag 19. mai 2013

Herlig pinse ja!

I går kom endelig sommeren og finværet (til gangs)! Sørlendingene har våknet fra dvalen. Vi dro ut til campingplassen hvor noen slektninger har campingvogn. Det kom en hel gjeng med slektninger dit...vi var nok 15-20 stk, og det var sååå koselig!! Vi grillet og alle ungene fikk løpt rundt og lekt seg. Vi kom hjem i 19-tiden og da måtte ungene rett i dusjen, det er godt tegn det, synes jeg...at ungene er skitne og klærne er fulle av grønske når kvelden kommer...det tyder på at de har vært aktive og hatt det gøy :-)
På kvelden satt Sebastian oppe med meg og Thomas for å se Grand Prix, Sebastian er jo så musikkinteressert. Det ble litt sent, men han var fast bestemt på å holde seg våken og han heiet på vinneren, hehe :-p
Da poengsummene skulle deles ut kom det skikkelig tordenvær, og ca.halvveis gikk strømmen og tv'en ble svart, hehe, da var det en Mr.Norboe som ble småsur ja (han store altså) :-p
Sebastian var litt redd tordenværet, men han sovnet fort da jeg fulgte han til sengen...han var så trøtt stakar :-)

I dag har det også vært knallvær! Jeg malte litt i dag tidlig, så var det å nyte sol på verandaen noen timer etterpå, og jaggu har jeg faktisk fått litt farge også...det pleier ikke akkurat jeg å få :-)
Jeg fant ut i dag at det er fryktelig varmt å være høygravid, og jeg har ikke sommerklær som passer meg...men bikinien passer da, så naboene får bare lukke øynene hvis de ikke tåler å se en gravidmage :-p

Kom i prat med nærmeste nabo i dag (som sagt, nå har sørlendingene våknet fra dvalen), og han var utrolig koselig! En annen kom også inn i gården, han hadde sikkert vært på pinsefest for han ble liggende ute i gården vår, hehe, slet med å komme seg opp på beina og brukte sandalen sin som mobiltelefon...stakars han nå tenker jeg, formen er neppe god! Sebastian og Dina måtte vi faktisk rope inn for han var så målbevisst på at han skulle til dem...de hadde jo aldri sett en full person før, så det ble litt ubehagelig. Naboene våre prøvde å hjelpe mannen uten at han ville ha hjelp, så Thomas ringte til slutt politiet for å få han bort fra hagen vår...ungene kunne jo ikke ut å leke... Politiet kom aldri, selv om de sa de skulle det, men etter ganske lang tid kom han seg på beina og sjanglet videre. Sandalene og t-shjorten ligger igjen utenfor her da, hehe :-) I kveld da jeg og Dina Michaela ryddet sammen lekene ute på verandaen sa hun plutselig "Han mannen hadd drukke my øl og DA va d vanskeli å gå hjem! Men vi drikk ikke øl, å d e bra for da kan vi gå!", hehe, søta mi :-)
Ungene fikk litt å tenke på etter å ha sett han fyren der... etterpå da de var ute og lekte igjen, ropte de stadig opp til meg på verandaen "Mamma, kjæm han mannen?", så jeg måtte forklare de at det ikke var noe å være redd for...jeg satt på verandaen og naboen sto ute og jobbet i gården sin, så vi passet på dem :-) Mannen var nok harmløs, men jeg skjønner godt at de ble skeptiske..

Så må jeg bare skryte litt av fine gutten min! Jeg dusjet nettopp og badet ligger vegg i vegg med barnerommet... Jeg hørte Dina Michaela begynte å gråte og Sebastian som fortsatt var våken sa "Ka e d Dina? Drømma du Dina? Hm? Drømma du nåkka?" Hun mumler ett eller annet mens hun gråter og jeg hører han stabber ut av sengen sin og bort til hennes "D går nok bra Dina, d e itj nå farli d shø. Æ trur ikke du drømme d igjen. Vil du ha litt drikke?" Så henter han drikkeflaska hennes (de har drikkeflaske med vann på natten nå når det er så varmt). "Sånn...ska du sove no? Æ vil sove no shø", hun nøler litt og jeg hørte han begynte å snakke om helt andre ting for å få henne på andre tanker "Huff, æ e helt varm etter den dagen hær æ. Dina? Ka like du best av is eller marshmallows?" de prater litt, så legger de seg til å sove begge to... Han er bare så snill og god altså! Dina Michaela er heldig som har han! Det er så fint å ha søsken å vokse opp sammen med. Jeg elsker å spionere eller lytte litt på dem når de ikke er klar over det. Sånn som i barnehagen da jeg og Thomas skulle i foreldresamtale ble vi sittende å se på at barna var ute og lekte, uten at de visste vi var der...det er så morsomt å se hvordan de er når ikke vi er tilstede. Har ikke fått noen ubehagelige overraskelser enda i alle fall hehe :-p

Nei, nå skal hvalen finne sengen :-) Satser på nok en fin dag i morgen!

Nå kommer det tordenvær igjen gitt...regner som bare det her nå... Men det gjør nok litt godt for det er veldig klamt her nå...

Fortsatt god pinse til alle, og god natt :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar