torsdag 23. mai 2013

Har snart skolegutt jo...

Det er rart det!! Synes nettopp jeg fikk lille nurket jeg!
I går var Thomas på foreldremøte på skolen og fikk litt informasjon. Neste uke skal Sebastian på to førskoledager for å bli kjent med læreren, fadderen og skolen. 15.august er første skoledag.
Han er veldig spent. Tre andre barn Sebastian går på avdeling med i barnehagen skal begynne i samme klasse som han, klasse 1A. Han føler seg nok stor....og han kan både lese og han kan regne litt pluss og minus. Klokken har han begynt å øve seg litt på også...Men han etterlyser stadig løse tenner :-)
Dina Michaela gruer seg til han begynner på skolen for da er han ikke hos henne i barnehagen mer. Men det er jeg sikker på går kjempebra. Hun har blomstret veldig i barnehagen i det siste og hun er så glad og lykkelig når hun skal dit, "Æ ska treffe vænnan mine" jubler hun. Og når vi leverer henne i barnehagen kommer venninnene og drar henne med seg i lek :-) Søtinger hele gjengen :-)
I dag har skolestarterne sykkeldag. Det regner, men Sebastian var da fornøyd likevel over å få ha med seg sykkel og hjelm i barnehagen. De skulle grille, så vi satser på litt oppholds :-)

Jeg jobber litt i dag, så blir det litt vasking av vinduer...startet på det i går...alt av husarbeid må fordeles dag for dag nå, kjenner jeg :-) Gleder meg til Magnus har kommet ut sånn at jeg blir litt mer bevegelig og får litt mer energi igjen...det blir bra :-) Han kan jo egentlig komme når som helst nå...om en uke er vi der Sebastian kom til verden....men så er det 5 uker til vi er der Dina Michaela kom til verden :-)

Må minne om at folk gjerne må bli med i facebookgruppen "Kunststua", jeg kjører mange tilbud for medlemmer nå frem til fødselen :-)

Håper alle får en fin dag!! :-)

Klem Natalie

2 kommentarer:

  1. Oioioi, ja tenk på det - Sebastian snart skolegutt ! Spennende tider i møte :-) Et godt råd - følg med på fag og lekser fra dag 1 - plutselig har han kommet mye lengre enn dere og dere klarer ikke å hjelpe han lenger ! Snakker av erfaring...

    SvarSlett
  2. Hehe, ja, det skal jammen meg ikke mye til, tror jeg :-p Jeg har glemt det meste fra skolen, føler jeg :-p

    SvarSlett