mandag 25. mars 2013

Ønskeliste til lillegutt :-)

Flere har bedt om å få ønskeliste til den lille i magen som er ventet til verden om under tre mnd, så jeg legger like gjerne ut en liten en her...

* Klær i str 50 og 56 (bodyer med lange og korte ermer...hennes og mauritz har en veldig søt en som det står "baby brother" på blandt annet..., bukser (gjerne tynne det er jo sommerbaby), tynne sokker, nattklær)...har litt fra før, men trenger mer av alt.
* Smekker (trengs vel ikke i starten, men kjekt å ha etterhvert)
* Tåteflasker (trengs nok heller ikke i starten, men greit å ha i hus...vi har en fra før)
* Helseteppe (vi har et helseteppe og et annet mykt koseteppe)
* Sengetøy
* Krabbeteppe
* Gulpekluter
* Badehåndkle (de etter Sebastian og Dina er blitt gamle og stive)
* Uro, spilledåse og litt sånt...
* Bæresjal/bæresele
* Babycall (MÅ ikke ha, men det er veldig kjekt)

Av store ting mangler vi vippestol og spisestol, men det er jo sånt som vi fikser selv :-)

Ellers har vi nettopp hatt et døgn i Oslo og truffet Anne-Lill. Det var veldig koselig!! I går hadde vi så fint vær også, så vi var ute og ruslet litt. Ungene syntes det var stas å se på slottet og garden som sto utenfor. Men det var litt skummelt å stille opp til bilde ved siden av han, så mammaen måtte bli med :-)

Vi bodde på Best Western Bondeheimen Hotel Oslo en natt. Det var rimelig, veldig bra frokost og rent og fint rom. Minuset var at lille Dina Michaela fant en tablett på hotelrommet som hun puttet i munnen! Mmmm...Fluor, sa hun og puttet den i munnen. Hun hadde den ikke lenge i munnen for det smakte ikke fluor...men sånt skal ikke skje... Nå har jeg vært stuepike i 3 år selv og vet at alle gjør en glipp...det er ikke lett å få med seg alt alltid da det også er tidspress. Men at et barn finner en tablett på gulvet og putter i munnen er ikke bra! Bortsett fra den hendelsen, så var vi veldig fornøyd.

Jeg har vært veldig dårlig i det siste. Har hatt så ille halsbrann at jeg har kastet opp. Har ikke greid å få i meg særlig med mat. I tilegg har ryggen slått seg litt vrang, jeg blir fort sliten i beina og har mye leggkramper, stikking nederst i magen...osv...alt kom på en gang, men Anne-Lill kom med noen tabletter til meg i går som hjalp stort! Endelig fikk jeg holde på maten og sove en HEL natt....DA er resten til å leve med i tre måneder til :-) Herlig!! Så tusen takk igjen til henne!!

Nå skal vi ut og nyte litt sol :-)

Ønsker alle en riktig god påske!!! Kos dere skikkelig, lad opp batteriene og gjøre akkurat det som trengs for at nettopp DU skal ha det bra :-) Ta vare på dere selv og hverandre!

Klem Natalie

4 kommentarer:

  1. Skikkelig VÅRSTEMNING i Oslo, da !

    SvarSlett
  2. Ja, når solen var fremme, var det skikkelig godt! Det er så godt å besøke Oslo av og til...jeg savner litt livet jeg hadde der (men selvfølgelig ville jeg ikke byttet mot det jeg har nå i dag!!!)...

    SvarSlett
  3. Var veldig koselig å treffe dere igjen. <3
    Og godt at tablettene hjalp. Håper du får lette og fine dager resten av svangerskapet. <3

    SvarSlett
  4. Ja, det var kjempekoselig!! De tablettene gjorde virkelig underverker :-) Superglad for at jeg fikk dem av deg :-)

    SvarSlett