mandag 18. mars 2013

Fin kaoshelg hvor jeg har gjort mye jeg ikke skal...

Håper alle har hatt en fin helg!
Vi la oss til nærmest vår på torsdag og våknet opp til full vinter igjen på fredag. Til og med ungene ble sure...men-men...været bestemmer vi ikke over, så vi får bare gjøre det beste utav det og glede oss til våren som nok er like rundt hjørnet. Thomas leverte ungene i barnehagen og handlet mens jeg tok skikkelig helgavask... :-)
I går startet jeg dagen med å måke snø, først nede på platten, så tømte jeg hele verandaen for snø...tungt! Vet jeg skal være litt forsiktig, men jeg liker fysisk arbeid og greier ikke la være å gjøre litt nytte for meg :-)
Så skulle Dinamor i barnebursdag hjemme hos ei fra barnehagen. På vei hjemmefra stoppet vi ved postkassene sånn at jeg kunne plukke med meg posten...en sur, stressa og ufin fyr skulle forbi da jeg var ute av bilen sånn at Thomas bare måtte flytte seg bittelitt...og med det kjørte han seg fast. To turer løp jeg opp og ned bakken utenfor her i løssnø for å hente utstyr...jeg hjalp Thomas å grave og å dytte på bilen. Etterhvert kom vi løs og på vei til barneselskapet. Men der hvor selskapet var, var det også forferdelig føre og det resulterte i at Dina og jeg måtte gå opp en ganske lang bakke i løssnø. Kjempetungt med gravidmagen i slike bakker nå og jeg kjente både smerter i bekkenet og melkesyre. Da vi tre timer senere hentet Dina var det fortsatt vanskelig med den bakken og jeg måtte igjen gå opp. Var godt å sløve i sofaen med film på kvelden, sammen med Thomas!
I dag har Sebastian hatt barneselskap og det kjennes også på kroppen ja. Skulle være med på felleshealingen til Espen i kveld og jeg gav han beskjed om at ryggen er vond, men så er det noen gjester som har stengt Simba inne i yttergangen, så han har ikke kommet seg på do...dermed måtte en stykk babyvogn vaskes ned i kveld. Nå tsr jeg natta, så henger Thomas opp siste klesvask om en time :-)
Så det merkes på kroppen at helgen har vært litt stress ja, men det har vært en finfin helg også! Dina var så stor og stolt som var invitert i første barnebursdsg! Hun var selv med meg inn på en butikk og valgte gave og kort...hun betalte selv (med mine penger) og passet på posen. Det var ingen sak å levere henne fra meg, hun var så stolt. Og det var ei like fornøyd og stolt prinsesse jeg hentet tre timer senere som hadde spist både pizza og kake...så hadde hun fått godtepose :-)
I dag skulle Sebastian feire sin bursdag. Jeg var spent på om noen ville melde avbud grunnet føret, men ingen trakk seg heldigvis. Masse energi, kaos, glade barn, kakespising, ansiktsmaling, godteposer, fine gaver og et kjempefornøyd bursdagsbarn er oppsummeringen :-) 3 timer- ingen krangling, ingen skriking og ingen ødeleggelser...ingen som sølet en gang...det er bra gjort med to jenter og sju gutter!  Helt topp gjeng altså!
Fredag er ordentlige bursdagen, da blir gutten vår 6 år! Da skal vi på bowling etter barnehagen :-)
Men nå skal jeg sove... Har planer om å besøke Hilde og Remi i morgen...så må jeg jobbe litt med bestillinger :-)
God natt til alle  :-)

2 kommentarer:

  1. LIKER IKKE å høre om hvordan du løper opp og ned bakker og måker snø ! Nå MÅ du ta vare på deg selv og la Thomas ta vare på deg også ! Ellers, så er det fint å høre at dere klarer å kose dere uansett og så gøy med bursdager og barnekos :-) Håper du fikk vogna ren igjen etter Simba har vært der !

    SvarSlett
  2. Hehe, det går bra :-)
    Var hos legen i dag og alt står bra til...bare at jeg må begynne å ta jern :-)
    Ja, Thomas hjelper til han også, men jeg greier ikke la være vettu :-p
    Joda, fikk vogna fin og ren igjen, nå er den godt tildekket!! ;-)
    Håper dere også har det fint <3

    SvarSlett