søndag 19. august 2012

Almanberget

Jeg hadde et mål om å gå opp Almanberget på Oppdal denne sommeren og i går ble det sånn! Det var jeg, Sigrid, Mats og Linda som tok turen og det var utrolig koselig! Fantastisk godt å komme seg ut i naturen og frisk fjell-luft. På vei opp måtte vi smake på det friske vannet:
Jeg storkosa meg og fikk slappet skikkelig av, selv om vi jobbet hardt for å komme oss opp :-)
Hehe, litt moro må man ha:
Det var flere stier å velge mellom, men skulle vi først gjøre det, så skulle vi gjøre det ordentlig, så vi valgte den bratteste og mest utfordrende veien. Jeg er så glad vi valgte den veien for det var en helt utrolig følelse å virkelig jobbe seg oppover.
Vi brukte 2,5 time på vei opp og da hadde vi ikke noe særlig med pauser egentlig. På toppen slappet vi litt av med matpakker. Herlig å sitte der oppe, nesten på kanten å se utover Oppdal! Jeg finner en sånn fred når jeg er ute i naturen! Jeg kunne sittet der i timesvis!
Den veien vi tok opp var for bratt til å ta ned igjen, så da gikk vi en annen lengre vei. Brukte ett par timer på vei ned også :-) Slengte oss ned litt underveis og kosa oss:
Da vi kom ned var jeg ikke sliten i det hele tatt faktisk. Men i går kveld fikk jeg noe voldsomt vondt i beina, spesielt knærne, så jeg gruet meg til i dag, hehe :p Men faktisk har jeg ikke noe vondt i dag :-) Takk til de som var med for en fantastisk dag! Dette må bli tradisjon hver gang jeg kommer fra sørlandet på ferie ;-) Her er det bare avslapping i dag...nettopp sett film med ungene. I kveld skal jeg være med på felleshealingen til Espen Vincent...dere som har lyst til å delta må finne han eller hans side FreeHeartHealing på facebook :-) I morgen skal Dina Michaela i narkose og ta ut veneporten. Det blir nestsiste runde i narkose og heldigvis for det...skal bli godt å bli ferdig med det for hun blir så hysterisk hver gang hun våkner fra narkosen. Ønsker alle en fin søndag

2 kommentarer:

  1. Kjempefin tur og et fantastisk bilde av meg her, da :-) Klovnen Sigrid som slo til der, gitt ! Er helt med på at dette må bli en tradisjon :-)

    SvarSlett
  2. Hehehe, det bildet lever jeg lenge på :p Og turen også!! Fantastisk :-)

    SvarSlett