fredag 7. desember 2012

Adventstid

Nå har vi kommet til 7.dagen i desember og advent betyr for oss, masse kos :-)
1. desember var ekstra spesiell for de to små. De spratt opp om morgenen og løp bort til pakkekalenderen. 1. dag fikk de tegnesaker.
De andre dagene har de fått hårpynt og puslespill...


Sebastian har fått to småbiler, Dina Michaela har fått en gullfisk (badeleke) og en eske som spiller musikk med såper i. Og begge har fått fargeblyanter.  

Vi har også en aktivitetskalender. Hver dag trekker ungene en rød lapp hvor det står en aktivitet som vi i familien skal gjøre sammen. 1.desember laget vi pepperkaker...




Vi har spilt en del spill sammen...
                                    

Vi har sett julefilm og koset oss med kakao/ te...
                                    

Vi har en tradisjon å sette opp nisselandsby 1.desember, og hver dag frem til julaften setter ungene opp hver sin nisse..

Første nissen Dina Michaela satte opp var en som sitter på do, hehe..


Nissene er grisebønder, hehe...


1.desember kom snøen også og det til gangs, noe ungene syntes var stas!


Hver søndag i adventstiden har vi koselig familiefrokost sammen hvor vi dekker på bordet, har da rundstykker, kokte egg...kakao...skikkelig kos og da spiser ungene mye!!


Hver kveld ser vi julekalenderen på NRK sammen. Ungene synes det er så spennende!

Vi har slitt litt med sykdom i huset her den siste uken. Jeg begynte å kjenne meg dårlig fredag kveld. Søndag drev Dina Michaela og kastet opp...på bildet her trøster Sebastian og spør om hun vil ha litt mat:



Sebastian slet med øreverk og hodepine. Vi har alle vært forkjølet. Nå er ungene og jeg blitt bedre, men i kveld er det Thomas som ligger på sofaen og hakker tenner. Vi blir ferdige med det til jul da iallefall ;-)

Tirsdag våget vi oss likevel ut en liten tur (det hjelper jo faktisk litt på formen å komme seg ut også). Kronprinsessen var på besøk i Vennesla. Hun og hennes følge er vant til å være i offentligheten og det var tv-kameraer og presse på alle kanter, så da tar jeg sjansen på å legge ut et av bildene jeg tok her. Dina Michaela ble først litt lei seg for hun ville jo sitte på fanget til kronprinsessen og etterpå klaget hun litt over at hun ikke var fin nok...hun hadde jo ingen krone :-p
Sebastian ble betatt og dobbeltsjekket mange ganger at jeg tok bilder. Thomas filmet. Vi sto så bra til som det gikk ann og begge ungene fikk både øyekontakt og vink fra kronprinsessen da hun gikk rett ved oss, så det var gøy for dem. Hun skulle gå nedover gågaten, men da dro vi hjem, vi var ikke helt i form enda, så energien var begrenset og det var kaldt ute. Det var iallefall to unger som ringte farmor neste dag og hadde noe å fortelle :-)



I helgen skal vi bare kose oss hjemme. Ut å leke oss litt sammen, så skal jeg male en del.

Ønsker alle sammen en riktig god helg med masse adventskos :-)

Klem Natalie

4 kommentarer:

  1. Trygge, gode unger som koser seg i førjulstida liker tante. <3

    Veldig koselig å lese og se bilder her i bloggen din. Du må fortsette å blogge regelmessig. Også må tante skjerpe seg med sin blogg snart. Jeg skal bli flinkere både til å blogge og kommentere hos dere andre... Jeg lover...

    SvarSlett
  2. Takk for det :-) Ja, jeg håper du kommer sterkt tilbake når du får tid :-)
    Klem til deg <3

    SvarSlett
  3. Jeg skulle ønske at jeg var et barn i huset deres ! Dere er iferd med å lage viktige og flotte tradisjoner som de kan ta med seg i livet :-) Fint at du er så flink til å blogge....kjempefine bilder og tekster. Nyt Søndagen - klem <3

    SvarSlett
  4. Tusen takk, det var gode ord <3
    Jeg skulle ønske alle barn hadde en trygg og fin jul med sin familie <3 Ikke fryse, ikke være sultne, ikke være redde...
    Dere må også ha en fortsatt fin søndag :-) Her har vi nettopp kommet inn...har fått vannvittig mye snø, så vi har måket snø og rent på akebrett :-)

    SvarSlett