onsdag 26. desember 2012

Herlig jul!

Nå har vi kommet til 2.juledag og alt er helt topp.
Jeg har fått slappet ordentlig av, så endelig begynner jeg å bli frisk igjen, det kjennes helt herlig ut altså! Er jo som et nytt menneske, hehe :-)
Lille julaften startet julekosen for fullt. På dagtid så jeg, Thomas og ungene "Alene hjemme" og Sebastian holdt på å le seg skakk.

Så pyntet vi juletre og det var alle som bidro (svigerfar, svigermor, Thomas, Jeg og begge ungene).
Vi har en sønn som fryser mye, sånn som mammaen og vi har en datter som er varm sånn som pappaen, hehe :-)

Sebastian ville ta et bilde av mammaen...han begynner å bli en flink fotograf! Side-cut'n min har vokst seg ganske lang nå, så det ser helt tragisk ut når jeg glemmer meg og tar håret bak øret...jeg er veldig fram og tilbake på om jeg skal la den vokse eller ikke...tror nok jeg bare kommer til å la den vokse...


Vi spiste julegrøt med mandel i og svigerfar var den heldige vinner.
På kvelden så vi "Kvelden før kvelden". Dina Michaela ville selv legge seg i åtte-tiden, men Sebastian satt oppe med oss og så "Grevinnen og hovmesteren", noe som var veldig gøy!

Julaften var sånn som det pleier, kos, avslapping, god mat, gaver og tv-kos.

Sebastian satt opp den aller siste nissen i nisselandsbyen


Julaften pleier vi å spise ribbe m/tilbehør. Dina Michaela har revet ut hårpynten og satt den på farmor i stedet, hehe...

Sebastian var i litt dårlig form, men jeg tror egentlig bare det var mye spenning i kroppen som slet i han. Skikkelig fin dag ble det!
Takker for alle de fantastisk fine gavene vi alle fikk!

Ungene var jo helt i hundre og temmelig utslitte da kvelden kom!
Jeg selv fikk blandt annet gavekort, noe pynt til hjemmet, en fin mammatopp og et spesielt og fint smykke.

I går var det en roligere dag. Da var det å sette sammen leker, spille spill og bygge lego. Bare kos.

Jeg satt på barnerommet store deler av dagen.
Jeg og svigermor spiste lutefisk til middag, mens de andre spiste fløtepudding.
Vi så "Jul i blåfjell 1" sammen og bare slappet av.
I dag har jeg og ungene vært ute og testet rattkjelken som Sebastian fikk av oss til jul. Mammaen selv måtte også prøve litt...blir aldri for voksen til å leke ute i snøen.. ;-)



Nå lukter det herlig ribbemiddag fra kjøkkenet igjen. Det er Thomas som står for matlagingen. Svigerforeldrene mine er på barnerommet med barnabarna akkurat nå.
Etterpå skal vi kose oss med Jul i Blåfjell 2. Dette er siste dagen vi har med svigers på en stund da de reiser tilbake til trøndelag i morgen.
Blir bare late dager fremover den neste uken, jeg skal lade opp til at det blir fullt kjør på nyåret med å få bedriften opp å gå.

Ønsker dere alle en fortsatt fin romjul :-)

4 kommentarer:

  1. Så fine bilder og flott oppdatering ! Liker VELDIG godt at Sebastian har blitt en ivrig fotograf, hehe... Flotte kjoler du har skaffet deg og ordentlige vintersko, ser jeg ! MEN er det nå så sunt at du kjører rattkjelke i din tilstand ? Hehe, du er deg selv lik og BRA er det ! Nyt resten av julen....hverdagen kommer altfor fort....

    SvarSlett
  2. Takk :-) Ja, de vinterskoene der er nok blandt de beste jeg har hatt...og det er bare noen jeg kjøpte på Spar Kjøp for noen få hundrelapper :-) Hehe, rattkjelke i min tilstand...det kan nok diskuteres, hehe, men jeg greier ikke la være...elsker å være i fysisk aktivitet :-p
    Du må også nyte resten av dagene før jobb, det går veldig fort ja!! Magen gleder seg til vanlig hverdag igjen, kjenner jeg, hehe, men resten av meg kunne godt hatt jul myyye lengre ;-)

    SvarSlett
  3. Veldig godt å se at dere har hatt en fin jul. Og den lilla toppen var jo veldig fin til deg. :)

    SvarSlett
  4. Ja, den lillafargen likte jeg :-) Og jeg likte veldig godt lengden :-) Takk <3

    SvarSlett