søndag 21. oktober 2012

En rar helg...

I går da jeg sto opp med ungene så jeg at Sunniva (undulaten) var så rar. Jeg løftet henne ut av buret (tam vettu) og det viste seg at hun ikke greide å fly. Vi ringte veterinær og avtalte time kl.14. Hun begynte å bli slapp da vi kjørte på vei til veterinæren. Jeg hadde henne inni genseren min for at hun skulle ha det varmt og trygt. Hun ble bare slappere og slappere...jeg tok henne i hendene mine og der sovnet hun stille inn. Ikke noen dramatikk...bare sovnet. Hva som feilte henne er det ingen som vet, det gikk jo så fort for fredagkveld da jeg tok henne inn i buret var alt bra. Nå var hun veldig ung da, var fortsatt litt baby, så jeg tenker at det kan være noe medfødt...der har vi jo vært uheldig før også...med grisungen vår Frida som hadde medfødt hjertefeil.

Sebastian som skulle i barnebursdag knakk sammen i armene på Thomas på parkeringsplassen da han skulle inn på lekebutikken for å kjøpe gave til bursdagsbarnet. Dina Michaela skjønte ikke stort, men ville gjerne holde Sunniva. Vi lot henne få lov til det og begge fikk stryke på henne, gi henne kos og ta farvel. Vi begravde henne i skogen ved huset vårt.
Til tross for dette hadde Sebastian en topp tid på barnebursdag. Så utrolig gøy...etter bare to uker i ny barnehage ble han invitert i bursdag. Jeg pratet en del med mammaen til bursdagsbarnet og hun var veldig hyggelig... Sebastian sørget for å ta med seg feil jakke fra bursdagen, så da fikk vi faktisk besøk her hos oss også av en mor og ei jente fra barnehagen, hehe :-p Koselig å bli kjent med folk her, og de er jo så hyggelige alle sammen! Veldig enkelt å få kontakt med folk her, synes jeg. Angrer fremdeles ikke noe på at vi flyttet!

Ungene (og vi voksne) var triste over Sunniva, men det var jo en til som var trist...den andre undulaten vår, Charlie... Så vi dro faktisk og kjøpte ny undulat med en gang vi. Erstatter ikke Sunniva helt, men et fint plaster på såret. Hun har allerede sittet på fingeren min. Charlie og Charlotte som hun heter, er ikke helt kjærester enda, men de kommer overens ;-)


I dag har vi vært på Oslotur. Jeg leverte et maleri til Espen Vincent.
Dette bildet ble tatt mot slutten...ikke mye endringer som ble gjort etter dette bildet ble tatt:


Jeg og ungene var med inn og hilste på kattungene hans. De var bare 3 uker gamle og så utrolige nusselige! Ungene ville gjerne ha med seg hjem (jeg også selvfølgelig). Spesielt falt Dina Michaela pladask for en cremefarget og ville ikke gi den fra seg da vi skulle gå :-) Nå er det to små som maser her altså ;-) Thomas synes vi har nok med de to store vi har...men han skulle bare sett nurkene :-p Jeg fikk maset til meg en gris...så det skal ikke være umulig å mase til seg enda en katt heller :-p

Se hva jeg fikk da vi var hos Espen i dag...enda et hjerte, men dette er et lite hjerte, så nå har jeg et stort og et lite:
                             
Disse hjertene er unike og ønsker du et eget hjerte, kanskje med healing og hjertekort fra Espen Vincent, så er han på facebook. Han har også mye annet fint, sånn som feks veldig fine smykker :-)

Ungene var slitne av å kjøre bil...de sovnet straks de la hodene på putene sine. De var veldig flinke og tålmodige i bilen i dag! Er ikke så greit å være liten og sitte tilsammen mange timer i bil...men de klaget ikke :-)

Så dette har vært en litt sånn rar helg egentlig...litt trist, men veldig fin også :-) Nå kjenner jeg at "hu mor" skal ta tidlig natta...sitter bare og gjesper her :-p

Minner om innlegget jeg skrev på fredag...(se under dette)...husk gavekortkoden om dere skal bestille noe.. ;-)

God natt og sov godt til alle når den tid kommer...

Klem Natalie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar