søndag 15. januar 2012

Plumbos takketale...

Den store snakkisen på facebook, twitter og medier i går kveld og i natt har vært takketalen til Plumbo. Kom igjen da...tilgi og gå videre!
Jeg selv er anti-rasist og synes absolutt ikke dette var noen morsom vits, men mannen la seg helt flat etterpå og bad gjentatte ganger om unnskyldning. Stort mer kan han ikke gjøre. Dette var en veldig uheldig greie som bare glapp ut av han da han var meget nervøs og kjempeglad på en gang. Han kommer fra bygda og er ikke vant til presse og det å stå på en stor scene i en sal full av kjendiser. Denne kommentaren han kom med virket støtende, men den var nok ikke ment så rasistisk som den kom ut. Han sier selv at han ikke er rasistisk og som sagt...han legger seg helt flat. Kan vi ikke bare sette en strek over det hele? Gi mannen en sjanse til? Det som trolig ville blitt en av han livs beste kvelder, ble bare trist. Han er blitt straffet nok nå...etter å ha fått et glass øl tømt over hodet (noe som også var veldig umodent gjort!), så gikk han lei seg og angrende til hotellrommet og det ble ingen fest på han. Han greide ikke glede seg over å ha vunnet en så stor pris.

Og hva med resten av bandet? Skal de også straffes for dette? Ser de skal ha krisemøte angående MGP... La de nå få delta uansett! Tshawe sa også noe i ettertid som enkelte finner støtende...skal han også hates nå da?

Nei, jeg synes hele greia har blitt veldig overdrevet...vi er da voksne mennesker...legg ting bak dere og tilgi! Om noen i en uheldig kommentar hadde kalt meg hvitost, så hadde jeg faktisk ikke giddet ta meg så veldig nær av det...særskilt ikke om personen bad sånn om unnskyldning etterpå. Jeg skjønner reaksjonene i går...når han ber om unnskyldning, så bør han få en ny sjanse! Mens resten av de heldige vinnerne feiret i natt, så satt han på hotellrommet sitt...det er jo bare trist.

Jeg vet ikke så mye om de som spiller i bandet...jeg aner ingenting om personene, men jeg liker musikken...synes Møkkamann er kul! Og jeg angrer ikke på at jeg var med å stemte den frem...

Tilgi og gå videre!

2 kommentarer:

  1. Tilgivelse er en god egenskap. Alle kan gjøre en tabbe. Og når man selv inrømmer at man har gjort noe dumt, og ber om unnskyldning, så bør man være stor nok til å gi folk en ny sjanse. Og all ære til Ole Ivars som tar vare på den som ligger nede.
    http://dt.no/nyheter/forlot-spellemann-dro-pa-fest-med-ole-ivars-1.6716260

    SvarSlett
  2. Det med Ole Ivars visste jeg ikke...det var jo kjempebra gjort<3

    SvarSlett