fredag 13. januar 2012

Fredag den 13. ja...

I dag fikk jeg en stooor drøm knust :-( :-( :-( Så så tydelig for meg hvordan fremtiden skulle bli for meg og min lille familie...men så raste bare alt sammen!
Lurer sånn på hva det er meningen at jeg skal gjøre i fremtiden...
Skulle ønske jeg kunne ta all utdanning og sånt om igjen, sånn at jeg kunne tatt de utdanningene jeg nå vet finnes...som jeg ikke visste om før...nå er det for sent...hadde jeg bare fått den informasjonen jeg nå sitter på...for 13 år siden...så kunne jeg gjort det jeg alltid har hatt lyst til...
Huff, måtte bare få klage litt...en dårlig dag i dag bare...
Men livet går videre...og andre muligheter vil komme...så får jeg bare drømme meg bort litt av og til :-)

6 kommentarer:

  1. Hmmm....det var kanskje ikke så lett å ta sånn utdannelse for 13 år siden heller ? Kanskje den faktisk ikke eksisterte ? Eller at det krevdes for høye karakterer ? Tenk hvis du hadde tatt bort bunnen av korthuset ditt, DA ville alt RASE sammen og du hadde kanskje ikke vært der du er sammens med de du er sammens med ? At drømmer blir knust, er trist og man mister håpet...men det viktige for oss alle, er å ha mot til å lage oss nye håp, drømmer og nye muligheter :-)

    SvarSlett
  2. Ja, det er sant...er jo glad jeg har Thomas og ungene.
    Men jeg angrer at jeg søkte denne jobben...var bedre å ha håpet og drømmen om at kanskje en dag... Men så fikk jeg store nok forhåpninger til å prøve nå...og d gikk sånn d måtte gå...nå har jeg ikke drømmen og håpet om at kanskje en dag...
    Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...vet ikke hva jeg vil jobbe med...hva jeg vil trives med...og hvor skal vi bo...alt dette må på plass nå sånn at Sebastian får kommet seg godt til rette og fått venner god tid før han skal begynne på skole. Jeg/vi er skikkelig forvirret for tiden... Og jeg kan ikke få sagt hvor lei jeg er av strøjobber her og der, deltid og ekstrahjelpstillinger for små perioder...nå vil jeg bare ha noe stabilt, trygt og godt jeg kan ha resten av livet...som jeg trives med. Drømmen er egen dyrepark, men d kan jeg bare slutte å drømme om...
    Må bare finne meg selv litt nå...
    Takk for gode ord og oppmuntring<3

    SvarSlett
  3. Det gjør vondt når en drøm knuses. Men det vil alltid komme nye drømmer, nye muligheter og nye gleder.

    Du kan bruke et øyeblikk og angre på valgene du har tatt. Men i det lange løp kan du bare se deg tilbake og være stolt over at du har turt å gjøre de valgene du har tatt. Du har vært både modig og sta i dine valg. Og det skal du være stolt av.

    Også må du bare snufse litt nå. Og deretter rette ryggen og kjempe videre. Du er ikke den som gir opp.

    Klem

    SvarSlett
  4. Ja, eneste forskjellen er at før har jeg visst hva jeg har hatt lyst til...jeg har alltid hatt drømmer...aldri vært uten drømmer...det er jeg plutselig nå...føler meg helt tom. Det verste er at jeg endelig trodde jeg skulle gjøre noe ungene skulle være stolt over.

    Jaja, d ordner seg sikkert med et eller annet...liker bare ikke å ikke ha planer for fremtiden..liker å ha ting klart for meg....sånn at jeg vet hva jeg skal kjempe for...

    Takk for oppmuntring<3

    Klemmer

    SvarSlett
  5. I tilegg ringte nav meg også i går og skal ha meg på kurs, så da må jeg avlyse Osloturen det endelig skulle bli noe av og som jeg trenger så veldig....skulle endelig treffe vennene mine igjen....så i går var det skikkelig dårlig dag!

    SvarSlett
  6. Huff, kjipt med Osloturen i tillegg ! Hvilket kurs er det snakk om da ? Velkommen i klubben....jeg har vært og er uten drømmer. Blir nok heller aldri noe ungene kan være stolt av, men jeg lærer dem en viktig ting - man må kjempe og jobbe seg frem, dersom man skal ha det man har lyst på. Livets harde sannhet. Tror det går bra med både deg, Thomas og ungene etterhvert. Plutselig dukker det opp noe som gjør til at husdrømmen blir virkelighet iallefall. Det er vel ikke mange jeg kjenner som har eller vil få drømmejobben, men det viktigste er mat på bordet og tak over hodet :-) Som Anne-Lill sier....snufs litt nå, rett opp ryggen og kjemp videre....Lykke til - står i heiagjengen :-)

    SvarSlett