torsdag 3. desember 2009

Slapper av litt før husarbeid må gjøres...




I natt ble det ikke så mye søvn som det pleier...Dina Michaela er så snørrete og tett i nesen. Jeg drev på lenge for å få "tømt" nesen hennes og det var lite populært. Etterpå ville hun bare ligge inntil meg, så når jeg la henne i hennes egen seng, så ble det skriking. Hun pleier å få ligg i senga vår om morningen, men ellers på natta tør vi ikke la henne sove hos oss....er så redd for at den lille jenta skal havne under en av dynene eller noe.

Thomas kjørte nå til barnehagen med Sebastian.

Thomas skal på julebord i morgen (med de fra kurset han gikk), så han skal i byen nå og se om han finner seg ei skjorte.

Sebastian spretter opp om morningen for tiden. Spent på kalenderne!
I går fikk han en løve i pakkekalenderen og i dag fikk han en liten bil. Bilen var veldig tøff...den spinner rundt og sånt.

Aktiviteten for i går var at mamma, pappa og Sebastian skulle leke gjemsel sammen...og det var jammen meg like moro for de voksne som for gutten! Jeg lo så jeg fikk vondt i magen.

Sebastian var bra søt da! De gangene han gjemte seg, så spilte vi litt dum for å gjøre det moro for han...da han gjemte seg på badet, gikk vi inn på rommet hans og sa høyt "Er Sebastian på rommet tro?" "Nei, badet" ropte lillegutt da. Da han hadde lagt seg under senga si, gikk Thomas inn på badet og sa "Er Sebastian på badet?" "Nei, rommet" roper lillegutt og spretter frem.

Så synes jeg det var et ganske arti syn da Thomas gjemte seg under tørkestativet og bare rumpa stakk fram, hehehe :-)
Dagens aktivitet er noe roligere. Etter barnehagen i dag skal vi se Ole Brum julefilm og kose oss sammen.

I går kveld var jeg på besøk hos naboen May Tonje. Det var kjempekoselig! Vi hadde mye å snakke om, så timene gikk fort!
Så er det moro å se hvordan naboene har det inn til seg i forhold til oss (leilighetene er jo like). Blir litt inspirert...synes som regel at andre har det finere!

Nå er det ei som holder på å våkne. Hun skal få seg litt mat, så skal jeg få satt i gang med litt husarbeid her....rotehus altså!






4 kommentarer:

  1. Så koselig å lese om kalenderene deres. Jeg husker ikke hva jeg har pakket inn i hver enkelt pakke. Så det er jo spennende for meg også. Og ekstra moro å høre hvilke aktiviteter dere har i familiekalenderen. :)

    SvarSlett
  2. I dag fikk han en Sebra. Han husker at han så sebraene i dyreparken i sommer, så det var moro for Sebastian å få sebraen i dag :-)
    Dagens aktivitet er å lage forskjellig i trolldeig :-)

    SvarSlett
  3. Hehe, gjemsel,ja ! Husker godt at vi spilte litt "dum" vi også, da du gjemte deg ganske åpenlyst...hehehe...

    SvarSlett
  4. Hehehe, ja, d gjorde dere nok ja...og jeg bet på :-P

    SvarSlett