lørdag 5. desember 2009

Juletrefest











I dag har vi vært på juletrefest i barnehagen.

Der var det gratis grøt og saft til alle, i tilegg til at det var salg av kaffe, te og kaker (jeg hadde laget sjokoladekake for anledningen).

Så var det loddsalg hvor vi kjøpte bare 4 lodd...vi pleier aldri å være heldig på sånt...men i dag vant vi på 2 av loddene! En Bridge-pose og en fruktkurv!

Etter loddtrekninga gikk alle ut for å gå rundt juletreet. Siste sangen var "På låven sitter Nissen" og når den var ferdig kom det en nisse med stor Sekk (søppelsekk faktisk) på ryggen.
Sebastian ble veldig skeptisk og ville bare gå bort. Med litt overtalelse og tiden til hjelp gikk han med på å bli med bort til Nissen...han hadde jo veldig lyst på en godtepose han også...
Sebastian fant ut at Nissen ikke var så verst likevel...og han vinket og sa hade til nissen flere ganger.
Jeg fikk desverre ikke tatt bilde av Sebastian sammen med nissen for jeg kunne ikke slippe handa til lillegutt, men jeg fikk i allefall bilde av en stolt gutt med godteposen sin da :-)

Juletrefesten var rett og slett dagens aktivitet, men i går lagde vi trolldeig. Vi kosa oss mens vi holdt på. Sebastian brukte pepperkakeformer for å lage figurer og etter at de var stekt malte han dem. Problemet er at han også fant ut at han skulle tygge de i stykker etterpå da jeg måtte snu ryggen til et lite øyeblikk, så det ble ikke rare greiene gitt, hehe :-)

I kalendergave fikk han en sebra i går, og i dag fikk han sokker og to sjokolader.

Nå holder Thomas på å lese nattabok for han (og synger julesanger hører jeg)...tenker det er en gutt som sovner godt i kveld (og en mamma også for såvidt)

Har forresten funnet ut hvorfor Dina Michaela har hatt to dager med litt feber nå...hun holder på å få sin første tann :-) Moro!

2 kommentarer: