mandag 16. desember 2013

Skremmende!!

Kl.07.05 sto jeg på kjøkkenet og ordnet flaske til Magnus...de andre sov. Døren til barnerommet går opp og en glad og fornøyd Dina Michaela titter ut. "Skal bare gi Magnus flaske jeg, så kan vi stå opp", sier jeg. "I dag kan jeg ha på de nye klærne mine" sier Dina glad "Ja, i allefall de jeg har vasket, de henger på tørkestativet". "Jeg har vondt i magen", sier hun og jeg rekker akkurat å si "Har du vondt i magen?", før hun detter fremover og blir liggende livløs på gulvet. Fallet er et bilde jeg kommer til ikke glemme. Jeg kan ikke huske at jeg løp bort til henne, plutselig var jeg bare der. Roper febrilsk på Thomas som kommer seg fortere enn fort ut av sengen. Dina pustet ikke...jeg tror jeg snudde litt på henne, så løftet jeg henne opp og da hev hun litt etter pusten og begynte så å gråte...hun var forvirret og snakket bare tull, helt uten sammenheng. Thomas ringte til ambulansen og etter kort tid sto det tre ambulansefolk oppe hos oss. Dina og jeg ble med ambulansen til sykehuset. Thomas fikk ordnet guttene, kjørt Sebastian på skolen og kom så til sykehuset. I hele dag har de tatt masse prøver og undersøkelser av henne...de tok dette veldig på alvor. Men de har ikke funnet noe galt. Vi blir værende på sykehuset i natt og de er stadig innom rommet for å sjekke henne. Så får vi se hva som skjer i morgen... :-) Det går nok fint med henne, men det er ekkelt med tanke på hennes sykdomshistorie..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar