onsdag 18. desember 2013

Provosert!!!

Tenker på min ene søster som er aktiv i frelsesarmeen...
Hun er en av de mest godhjerta mennesker jeg noensinne har møtt. Er det noen som trenger henne, så er hun der straks. Hun har alltid stilt opp for andre og hjulpet andre. Det til tross for at hun selv sliter med sykdom. Har det vært en ulykke eller lignende et sted hvor hun kjenner noen, så er hun en som må ringe og sjekke at de hun er glad i er i god behold. Om noen hun kjenner sliter på noe som helst vis, så blir det dårlig nattesøvn på henne....hun er så full av omsorg og kjærlighet. Da Dina Michaela var kreftsyk var det ingen som besøkte oss i nærheten så mye som Anne-Lill gjorde. Hun er ikke bare en som er god og snill, men hun er også en veldig rettferdig person. Hun er et godt medmenneske og verden trenger flere sånne.
I det siste har ikke Anne-Lill hatt det så greit og det er jo vondt for oss som er glad i henne også. Hverken hun eller hennes kollegaer har fortjent dette! Frelsesarmeen er på en måte hennes andre familie og grytekonsertene er babyen hennes...nå i desember har babyen hennes lidd og da får Anne-Lill det også veldig vondt... De fleste har vel fått med seg at det er den homofili saken som det har blitt snakk om nå. Debatt er greit det...vi er jo tross alt kommet til 2013. Men den burde ikke kommet nå før jul. Dette har resultert i at artister har trukket seg fra grytekonserter og andre har boikottet frelsesarmeen på ulike vis. Det er lavmål altså! Ta for deg en hvilken som helst arbeidsplass...tror du alle der er enige om alt? Tror du jeg er enig i absolutt alt venstre står for dersom jeg stemte venstre sist? Ikke alle i armeen er enige i homofilisaken, ikke min søster heller. Men dette er snakk om en internasjonal organisasjon som driver i 120 land. Da er det ikke gjort på en dag å endre regler. Skal det gå utover de svake i samfunnet da? Er det riktig? For det er jo dem det går utover til syvende og sist.
Så ser jeg folk uttale seg på facebook osv...men de prøver ikke å se saken fra to sider...de ser ikke helheten...
Jeg selv er overhodet ikke enig med frelsesarmeen når det gjelder homofilisaken...absolutt ikke! Men frelsesarmeen gjør utrolig mye fint! De hjelper så mange mennesker og når noen trenger hjelp stiller de ingen spørsmål angående legning o.l. Alle behandles likt når det gjelder å få hjelp og du får like mye kjærlighet og varme om du går inn dit som homofil. De er gode, varme hjertemennesker, sånn som min søster.
Jeg forstår at folk er provosert, men at artister har trukket seg går utover de svake og det er bare trist!
Hurra for DDE, Sturla Berg Johansen og de andre som fortsetter å støtte!

3 kommentarer: