lørdag 28. desember 2013

Jobbsøking!

Nå skal jeg sende noen flere jobbsøknader. Håper virkelig at jeg snart får meg en jobb med noenlunde fast inntekt som jeg kan ha i mange, mange år for det er jeg veldig klar for!
Jeg er ikke kresen, men jeg er menneskelig og har jo mine ønsker. Jeg ønsker først og fremst å jobbe et sted hvor det er godt arbeidsmiljø, for meg er trivsel egentlig viktigere enn lønnen. Skal jeg trives, så må det helt klart være en jobb jeg mestrer...jeg kan for eksempel si med en gang at jeg ikke egner meg til å jobbe med matlaging...jeg slipper knapt til på kjøkkenet her hjemme hos oss. Jeg kan heller ikke ha en jobb som krever mer avansert mattematikk enn pluss, minus, gange, deling eller enkel prosentregning og jeg må ha kalkulator, hodet fungerer nemlig dårlig med tall. Da jeg har tre små barn selv her hjemme, ønsker jeg heller ikke å jobbe i barnehage...jeg elsker barna mine over alt på jord og jeg er generelt veldig glad i barn...men jeg har jobbet i barnehage før og jeg for min del synes det var slitsomt å gjøre akkurat det samme på jobb som hjemme...jeg er mektig imponert over de som gjør det dag etter dag i mange år.
Bortsett fra dette kan jeg være interessert i det aller meste og jeg har mange egenskaper og erfaringer å ta med meg inn i enhver jobb.
Kanskje er det noen som leser dette som kan ha noe passende til meg? Det hadde vært noe det!!
Jeg kan jo fortelle litt om meg selv, sånn i tilfelle...man vet jo aldri hvem som skulle tilfeldigvis havne innom bloggen min ;-)

Jeg kom altså til verden i 1984, 1500gr og 42cm lang
                                   
Jeg kommer fra en liten gård på Oppdal, men har bodd mange år i Trondheim, tre år i Oslo og nå har jeg bosatt meg i Vennesla sammen med min familie. Jeg har vært gift med Thomas (31) i fem år.

                                      

 Og sammen har vi Sebastian (6), Dina Michaela (4), Magnus (snart 6mnd)



Glad som jeg er i dyr, så har vi akkurat nå kattene Simba, Zelda, Navi og undulaten Charlie. Jeg sa nei til min datter da hun spurte om å få kanin her om dagen og det var nok første gang jeg har sagt nei til et dyr, men vi må først kjøpe hus...nå leier vi et hus på Øvrebø.

Jeg er ei rolig, men likevel utadvendt jente som smiler mye.

                                                 

Jeg er et arbeidsjern som liker å ta i et tak og jeg gjør ikke ting halvveis da jeg er litt perfeksjonist, men jeg er likevel effektiv.
Jeg er pålitelig og ærlig, og er en omsorgsfull person.

Av interesser kan jeg nevne naturen....

                                    

 dyr....

                                    

                                                

 dans....

                                         

 Og jeg setter stor pris på kvalitetstid med familie og venner.

Min store helt her i verden er Michael Jackson, ingen over, ingen i nærheten...


                                             


Men jeg liker også Jan Thomas veldig godt og har truffet han to ganger. Drømmer jo selvfølgelig om en bli ny dag med han...det hadde ikke gjort vondt ;-)





Jeg har også tre store helter i mine tre storesøsken som jeg er mektig stolt over. Tre veldig flotte mennesker til tross for dårlige utgangspunkt!


Min favoritt-tid på året er julen og den kan gjerne være hvit, men ellers er jeg ikke noe veldig glad i vinteren og står ikke på ski, selv om jeg kommer fra Oppdal....men å ake med barna er litt gøy da..
Jeg synes det er skummelt med veldig sterk vind, men jeg elsker å være ute i regnvær.

Jeg er ikke veldig bereist, men av de land jeg har vært i, så er Irland mitt favoritt sted!! Der var jeg, Thomas og noen venner for ett par år siden. Jeg blir så fasinert av alt gammelt...gamle gårder, gamle hus, kirker, slott og slikt, så det var for meg mye fint å se i Irland!  Landskapet og naturen var flott og jeg som elsker litt sånn "middelalderstil", storkoste meg.

Det største jeg har opplevd, bortsett fra å få barna, var da jeg gjennom utdanningen min fikk jobbe på førpremieren av siste Ringenes Herre i Oslo spektrum.

Det var mye jobbing. Da jeg kom hjem den natten, hadde jeg ikke sovet på nesten to døgn, men det er sånt kjør jeg gjerne liker. Jeg liker å kjenne på kroppen at jeg har stått på.

Jeg har vært mye avløser på bondegård i flere år, jeg har jobbet noen år som stuepike på hotell, jeg har jobbet litt i Tropehagen Zoo, Christiania Glasmagasin, Esthetique og Coop Mega, så jeg har fått god erfaring i å jobbe i butikk. Da dette har vært deltidsjobber, sommerjobber og midlertidige ansettelser, så har jeg ikke fått slått meg til ro i en jobb, men da jeg har en familie som skal forsørges håper jeg nå at noen vil gi meg sjansen til å få noe fast.
Jeg har hatt mange oppdrag som Make-Up Artist og det er nok det morsomste. Jeg er utdannet Make-Up Artist og Spesialeffekter og i tillegg har jeg gått tre år tegning, form og farge på videregående.
Jeg synes det er utrolig gøy å jobbe med sminke og spesialeffekter. Jeg er kreativ og har behov for å slippe fantasien løs litt innimellom og leke meg.

                                   

                                    

Det siste året har jeg jobbet hjemmefra med kunsten min, men nå ønsker jeg å gå tilbake til å ha kunsten som hobby. Dette fordi at med tre små barn å forsørge, blir det veldig stressende å ha så usikker inntekt. I tillegg har jeg funnet ut at det var mye morsommere å ha kunsten som hobby sånn at jeg kan male når jeg føler meg inspirert uten at jeg trenger å ha indre uro som kommer av tanken på penger.

Jeg har ikke førerkortet for jeg synes tanken på å kjøre er litt skummel...jeg er nok litt trafikkredd, men nå skal jeg sånn smått begynne å øvelseskjøre med mannen min, så kanskje jeg også ender opp med førerkortet en dag..

Er det noen her på Sørlandet som etter å ha blitt litt kjent med meg her nå, fortsatt tør prøve meg i en jobb, så nøl ikke med å skrive til meg!! ;-)

Nå skal jeg sende ett par søknader til, så er det natta her i gården....jeg ønsker alle en god natt når den tid kommer, og fortsatt god jul :-)

6 kommentarer:

  1. Håper du får en jobb du vil trives i - FORT ! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) Håper på det ja :-) Men vanskelig å få jobb...kjenner flere jobbsøkere her nede som sliter :-/ Men satser på at det blir noe snart :-) Tenk om noen bare kunne gitt meg en jobb da...så herlig!!!

      Slett
  2. Takk for hilsen i bloggen! Det er lurt å ha interessen sin som hobby, det har jeg også. Da kan du nyte det i stedet for å stresse med det. Lykke til med jobbsøking! Håper du finner noe du vil trives med. Hilsen Lillian

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg kjenner dette litt etter å ha prøvd å ha kunsten som jobb i et år nå, jeg fikk ikke samme gleden av å male, som jeg gjorde da det bare var hobby...så tror nok du har rett i det :-) Tusen takk, håper på napp snart :-) Koselig at du la igjen hilsen <3 Og igjen- du må fortsette å blogge ja, skal titte innom av og til ;-)

      Slett
  3. Lykke til Natalie! Du skal se det ordner seg til slutt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Lisa <3 Det gjør nok det :-) Klem

      Slett