fredag 27. desember 2013

Julen 2013

Jeg håper dere koser dere nå i julen! Jeg vet at det ikke er alle som har det like fint når det er høytider og fridager, dessverre, men jeg håper du har hatt noen fine dager så langt!
Det er forskjellig hvordan folk liker å feire jul, noen liker det stille og rolig, mens andre liker at det skjer mye. Hos oss er det alt annet enn stille og rolig, med de tre små, men det er koselig, synes jeg.

Lille julaften var vi først innom sykehuset en tur med Dina Michaela for hun hadde time til sjekk der etter innleggelsen vi hadde forrige uke. Så kunne vi ta skikkelig juleferie. Vi tok en siste julehandel med mine svigerforeldre som nå er her på Sørlandet, så dro vi hjem til oss hvor vi spiste grøt og jeg fant mandelen, juhu!! :-) Vi hadde det koselig og jeg for min del hadde da veldig god julestemning!!
Jeg hjalp de to største barna å pynte juletreet...hos oss er det et tre med mye forskjellig...noe hjemmelaget, noe kjøpt, noe dyrt, noe billig, noe gammelt, noe nytt og i alle mulige slags farger...pynten er ujevnt fordelt, men det er sånn det skal være for det er barna som pyntet det. Det ble kjempefint og sjarmerende, synes jeg!! I år hang vi på lenken med Mikke mus også...den kjøpte mamma da jeg og henne var i Disneyland for 21 år siden...den tror jeg ikke  har hengt på noe tre på 19 år, men nå kom den opp på treet igjen.

Har også en annen fin pynt som mamma kjøpte i Paris som jeg alltid henger høyt oppe i treet sånn at ingen barn eller katter skal knuse den. Den er til minne om en fin tur jeg fikk oppleve sammen med mamma.

Alle gode minner om henne er verdifulle. Tenker litt ekstra på henne nå i julen...synes det er litt trist at hun ikke kunne være her og feire julen sammen med barna mine her på Sørlandet. Det er jo 18 år siden hun døde, men jeg savner henne enda og det vil jeg alltid gjøre. Hun har vært litt ekstra mye i tankene mine de siste månedene, etter at jeg fikk hennes mappe fra Oppdal kommune og har lest og lært mye mer om mamma...ja og om pappa også. Jeg skulle så gjerne gitt mamma en god klem.

Julaften dro vi til Flekkerøy hvor mine svigerforeldre hadde leid et stort hus. Det er det fineste huset jeg har overnattet i noen gang. Hehe, jeg måtte le litt da Dina ropte at hun var ferdig på do og jeg måtte tørke henne...jeg fant henne på 3.doen jeg gikk til...det var så stort hus!
Vi kosa oss der og spiste mye god mat. Alle gavene både vi små og store fikk var kjempefine og jeg må igjen si tusen takk til alle!

1.juledag var det lek og avslapping, i den grad man kan slappe av med tre små unger da, hehe. Vi spilte litt spill og koste oss.
2.juledag var det også lek og avslapping. Var også en tur ut med barna...ikke akkurat hvit jul.
I dag dro vi hjem og selv om jeg ikke ville forlate det flotte huset, så må jeg si at det var veldig godt å komme hjem også. Vi har alle litt søvn å ta igjen nå etter de nettene borte...Magnus sov ikke spesielt godt der for det skulle være babyseng der, men den manglet, så vi måtte improvisere og da ble det heller lite søvn. Nå sover han godt i sin egen seng. Både Magnus og Dina Michaela la seg med feber i kveld nå, så jeg håper det bare er noe forbigående.

Det blåser opp veldig ute her nå og det er surt og kaldt, men om været og formen til barna er bra i morgen, så blir det en bytur med svigermor og svigerfar. Sebastian og Dina Michaela fikk dobbelt opp av ett par gaver, så vi skal bytte dem....og vi voksne fikk ett par gavekort som vi ser frem til å bruke :-)
Hva vi gjør videre fremover i julen er ikke planlagt, vi tar det som det kommer :-)
Nyttårsaften er også ledig inntil videre.

Jeg satt og tenkte litt på mine siste nyttårsløfter og må nok bare innrømme at jeg ikke helt har fulgt dem opp...ikke har jeg vært flink nok til å trene og ikke har jeg sydd meg middelalder kjole heller. Men i 2014 skal jeg bli flink til å trene, ikke for at jeg er opptatt av hvordan andre synes jeg ser ut, for de får ta meg som jeg er, men rett og slett for min egen trivsel og helse. Så skal jeg ikke ha noe nytt løfte om å sy meg middelalder kjole selv, men jeg skal gi meg selv et løfte om at jeg innen 2015 skal være eier av en middelalder kjole, på en eller annen måte. Og sist, men ikke minst så skal jeg i løpet av 2014 få meg en fast jobb og tjene stabilt med penger! Altså...bare så det er sagt...Kunststua er ikke historie, men jeg har selv lyst til å ha kunsten som hobby i stedet for å ha det som en jobb, av flere årsaker, så jeg søker nå jobb. Om noen har jobb til meg, ta kontakt!! ;-)
Det blir mine tre løfter for meg selv for 2014.

Nå skal jeg og Thomas se film. Ha en koselig kveld folkens :-)
Vær ekstra god mot deg selv nå i resten av julen :-) Ta vare på deg selv og hverandre :-)

Klem Natalie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar