torsdag 22. august 2013

Takk til et flott menneske.

Etter at jeg flyttet hit til Vennesla, mammas hjemsted har jeg følt meg enda nærmere mamma enn noen gang. Av og til når jeg ser mennesker på hennes alder i køen på matbutikken eller rusle i sentrum, så har jeg tenkt "Hm...kanskje han/hun kjente mamma". Flere ganger i uken kjører vi forbi kirken hvor mamma og pappa giftet seg, huset hvor mamma jobbet og skoler som hun har gått på. Men jeg mistet jo mamma veldig tidlig, jeg var bare knapt 11 år og føler derfor det er så mye jeg ikke vet om mamma. Mamma fortalte meg jo litt om sin oppvekst og ungdom, men nå i voksen alder er det så mye jeg skulle likt å vite om henne, men som jeg ikke brydde meg så mye om som barn og derfor aldri spurte henne om. Etter vi flyttet ned hit har jeg spurt og maset på slektninger for å få litt informasjon, men det viser seg at de vet veldig lite. Så jeg har ikke blitt særlig klokere. Jeg har derfor prøvd å finne noen venner av mamma, men heller ikke det har vært så lett.
Så var det for noen dager siden at jeg plutselig fikk en innboks på facebook som var veldig gledelig. Det var ei koselig dame som spurte om jeg var Lailas datter. Hun var mammas bestevenninne. Da ble jeg veldig overrasket og glad!
Jeg og mine to søstre har blitt venn med henne på facebook og fått stilt henne mange spørsmål. Hun har gitt oss mye informasjon og fortalt ting hun husker fra da hun kjente mamma.
Jeg vil bare si at jeg setter så stor pris på det, Gerd! Det betyr så mye mer enn hva man skulle tro.
Jeg er åpen om ting og det er ingen hemmelighet at mamma hadde store problemer, så hun var ikke helt seg selv alltid. I tillegg var jeg som sagt bare barnet, så på en måte føler jeg at jeg ikke fikk blitt godt nok kjent med mamma.
Gerd virker som en veldig snill og god dame, og jeg er så glad og takknemlig for å få lov til å bli kjent med henne også, og bli enda mer kjent med mamma, gjennom henne. For meg betyr det mye. Jeg er så glad Gerd tok kontakt og jeg gleder meg til å treffe mammas bestevenninne :-)
Jeg føler meg nærmere mamma enn noen gang, enda det nærmer seg 18 år siden hun døde.

Mamma:

1 kommentar: