lørdag 3. august 2013

Slapper av og samler krefter...

1.Juli var vi i gjennom en tøff fødsel...
En uke etterpå kom svigerforeldrene mine hit til Sørlandet....
Samme dag som de dro, kom min familie...
21.Juli hadde jeg ordnet slektstreff...
Samme dag som min ene søster reiste hjem, kom noen slektninger av Thomas hit...
I går dro de hjem og vi ble alene etter tre uker med trønderbesøk...
Det var utrolig koselig å ha så mye besøk, men de siste to døgn har jeg fått kjenne på at jeg nok ikke har kommet meg helt etter fødselen...det har vært fullt kjør helt siden Magnus kom til verden og nå er jeg plutselig blitt fryktelig sliten. Oppi alt dette kom det melding i går om at en venn av Thomas fra Nederland med kjæresten kommer hit til Sørlandet på mandag, men de skal ikke bo hjemme hos oss da...men regner med det blir å ut å farte litt med dem også :-)
Nå skal helgen bare være avslapping med familien. Jeg la ned alle barna i går kveld, tok mating og bleieskift i natt og sto opp med barna kl.7, sånn at Thomas fikk en sammenhengende, god søvn i natt og kan sove så lenge han vil i dag. Så gjør Thomas det samme for meg nå til natten...da har vi begge fått hvilet ordentlig godt ut og tatt igjen litt tapt søvn.
Vi kjenner at livsstilen ikke har vært så sunn i sommer, men fra mandag nå skal vi være ordentlig tilbake til hverdagen. Thomas skal fortsette med sin livsstilsendring, det gjelder først og fremst kostholdet. Og jeg skal komme i gang litt forsiktig med trening. Så skal ungene litt mer tilbake til sine rutiner, vi må ha litt innkjøring nå frem til barnehage- og skolestart :-)
Jeg vil takke alle og enhver som kom helt fra Trøndelag for å besøke oss! Vi har koset oss skikkelig og håper dere kommer neste sommer også :-) Glad i dere!! Så sees vi også til høsten når vi kommer oppover for å døpe Magnus i Strinda kirke 13.oktober :-)
Vil takke min familie som spleiset på hårfarge til meg og takk til Linda som både farget håret mitt og klippet meg :-)

Vil også igjen takke alle slektninger som kom på Vigeland Hovedgård på slektstreffet :-)

Blir godt med en litt roligere hverdag fremover for det har virkelig vært full fart lenge nå. Blir i alle fall veldig godt for lille Magnus for han har vært sur de siste dagene, sikkert sliten han også. Nå blir det kvalitetstid med mine i helgen, og masse Magnuskos...han må virkelig nytes...siste babyen min og han var allerede på str med en på 2-3 mnd da han kom til verden...han bruker str 3 i bleier allerede, str 62/68 i klær og i går snudde han seg fra ryggen til magen...han blir så fort stor altså!!

Det blir mye jobbing på meg fremover også. Jeg har en del bestillinger inne, men i tillegg må jeg produsere til at jeg antakeligvis skal ha stand på Iveland dagene i september. Det siste jeg har begynt med nå er å tegne tatoveringer, så om noen ønsker seg en personlig, unik tatovering som ingen andre har, ta kontakt :-)

I går var det siste Kaptein Sabeltann forestilling. I går, torsdag og onsdag var det Kaptein Sabeltann dager i dyreparken hvor det ble delt ut masse effekter og sånt. Noen familier ble også trukket ut til å være med Kaptein Sabeltann og mannskapet ut på tok i den sorte dame også. Vi visste ikke om dette før tirsdag og hadde derfor ikke råd til å gå i dyreparken ettersom vi nettopp hadde vært der og vi får lønn på mandag. Jeg skulle ønske dyreparken hadde informert bedre om dette på for eksempel facebooksiden sin tidligere for da hadde vi satt av penger til dette. Dina Michaela snakker jo nesten ikke om annet enn kjæresten sin, selveste Kaptein Sabeltann... Jeg får egentlig mest vondt av henne for hun føler seg veldig ignorert av kjæresten sin, hehe, han er en fryktelig dårlig kjæreste altså!
Jeg gir ikke opp kampen om å få til et møte, men ettersom siste forestilling var ferdig i går, så blir det nok ikke noe møte i år...får prøve igjen til neste år om interessen fortsatt er like stor.

Nei, nå tordner det her...tordnet i hele natt også. Lysene begynte å blinke her nå, så da tror jeg kanskje jeg skal avslutte blogginnlegget nå og gå bort fra dataen....
Ønsker alle en kjempefin helg!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar