tirsdag 23. april 2013

En liten pause...

Vi kom hjem fra trøndelag torsdag kveld og siden da har det gått i ett på jobbfronten. Jeg har vært skikkelig usosial her hjemme og bare malt egentlig. Bortsett fra på lørdag, da var vi hos Hilde og Remi. Fikk hilse på nurket for første gang og jeg skulle ta avstøp av henne slik jeg har gjort med mine egne barn. Denne gangen ville det seg ikke...har aldri feilet sånn før, men det avstøpene ble ikke bra! Så vi får gjøre et nytt forsøk. Lille frøkena er helt nydelig og jeg gleder meg enda mer til vi også får baby i hus igjen! Thomas gleder seg mer og mer nå :-) Ungene syntes hun var kjempesøt, men Sebastian var mest opptatt av å spille wow, hehe :-) Dina Michaela ville helst ha henne for seg selv...hadde bare mobil og ikke kamera med, men fikk tatt bilder av Dina Michaela sammen med Dina Marie :-) Her var det ei som lå hos Thomas og var utålmodig etter mat, hehe, men vi knipset bilder likevel vi ;-) Morsomt å ha bilde av Dina og Dina :-)

Jeg var selv til jordmor på fredag og alt er bra inne i magen...det nevnte jeg kanskje i forrige innlegg. Nå er jeg i uke 32, så det begynner å bli litt slitsomt for ryggen og sånt, men det går greit. Kjenner også at jeg kunne holdt sengen og sovet dagen lang, hehe, men jobben kaller...
Har fått ferdig og sendt avgårde noen bestillinger og holder nå på med en bestilling på 7 malerier på lerret. Deretter har jeg en bestilling som er utfordrende og vil ta tid, men det er jo gøy da! Tar på meg flere bestillinger også, så bare rop ut!!
Innimellom slagene må det vaskes hus...skal ta skikkelig vårvask før Magnus kommer....og kanskje bake litt småtteri å ha på lur i fryseren til eventuelle barselbesøk og trønderbesøk til sommeren :-)
Ja, det er nok å gjøre og dagene går fort! Heldigvis!!
Nå tar jeg fri fra malingen resten av dagen...må pleie formen litt også...det blir nok tv-kveld på mor nå når barna kommer seg i seng, men i morgen er det fullt kjør igjen :-)
Barna har fri fra barnehagen i morgen, så tenkte jeg skulle sette de litt i sving her hjemme med støvkluten også :-) Sebastian har begynt å få litt ukepenger nå...bare noen småpenger ja...så sparer han til ting han ønsker seg. Han var nylig å kjøpte seg spill til sin Nintendo DS.
I går satt undulaten vår Charlie og kjeftet høyt...lille Dina Michaela ble irritert og ropte "Hysj Charlie, ellers mister du ukepengene dine!!" Hehehe :-p
Dere må ha en fin kveld alle sammen...det skal iallefall jeg :-)

2 kommentarer:

  1. Så morsomt bilde av Dina og Dina :-) Besta ville nok vært stolt av å ha to oppkalt etter seg ! Så fint at ungene lærer seg litt husarbeid så tidlig - vil nok hjelpe dere i fremtiden det, hehe....og ukepenger, ja det er greit å lære seg betydningen av penger og verdien av dem - men tviler sterkt på at Charlie klarer å lære seg det :-)

    SvarSlett
  2. Ja, søte, små Dina'er :-) Hører så mye fint om Besta her nede, så jeg tror jentene også kan være stolte av å være oppkalt etter henne :-)
    Hehe, husarbeid er kjekt å lære dem ja :-) De får ikke vanskelige oppgaver, men å rydde lekene, støvtørke litt og å rydde bort etter seg når de har spist er ting de har begynt å hjelpe til med :-) Så har de på eget initiativ begynt å få støvsuge litt :-) Sebastian har noen faste oppgaver for å få ukeslønn...sånn som å rydde lekene vekk fra stua, ta skittentøyet fra rommet og legge i skittentøyskurven og å slippe kattene ut om morgenen :-) Hehe, men ja, tviler litt jeg også på at Charlie greier lære seg det :-p

    SvarSlett