søndag 20. januar 2013

Nok en herlig helg!!

Nå er det snart klart for en ny uke med full fart. Helgen har vært helt super egentlig.
Fredag var kosedag som det pleier å være. Etter at ungene kom hjem fra barnehagen, var det vår faste fredagstaco, så var det barne-tv med litt godteri.
I går hadde vi fantastisk herlig vær, så vi gikk ut alle sammen og aket oss. Vi har en vei like bak huset her hvor det i hverdagene er masse maskiner, men i helgene er det ingen som er der og ingen maskiner i bruk, så da synes ungene det er moro å ake der. Ingen som kjører der og sånt, så det er helt trygt...dessuten er jo vi foreldre med når ungene er ute og leker :-)

Sebastian fant ny måte å teste rattkjelken på:
Litt knall og fall gjør ingenting:
Dina Michaela synes det er best å ake sammen med Sebastian...altså å sitte på. Men hun begynner å bli litt tøffere.
Thomas gikk inn og ordnet hjemmelaget pizza, mens jeg og ungene hentet posten og der var det en hyggelig overraskelse! Endelig fikk jeg svar fra Nav på en søknad jeg sendte inn i november...og som egentlig hadde behandlingstid på 3 uker...og som jeg maset om hver dag i nesten hele desember... Den ble INNVILGET!!!!! Jippi!!! Så nå får jeg beholde dagpengene mine 3 måneder mens jeg setter i gang bedriften min for fullt. Så da gjelder det bare å stå på alt jeg kan...om 3 måneder må jeg faktisk leve av kunsten...ingen vei tilbake nå. Det er godt og skummelt på samme tid. Jeg jobber og holder på med kunsten døgnet rundt nesten...akkurat nå er det mest av alt det å markedsføre/reklamere jeg driver med for å bli lagt merke til... Føler det går litt utover kvalitetstid med familien akkurat nå...selv om jeg jobber hjemmefra....jeg er jo liksom ikke helt tilstede, selv om jeg sitter i samme rommet som dem, men det er sånn det blir i starten. Nå må jeg bare satse alt! Så får jeg ta igjen alt det andre senere når pengene begynner å komme.
Jeg skulle hatt litt økonomisk støtte i starten, for å kjøpe inn et lager med utstyr/materialer, men ettersom jeg ikke skaper arbeidsplasser ble det avslag fra innovasjon norge. En del har jeg, men jeg trenger stadig mye nytt...bruker mye utstyr. Så det er utfordring nå i starten, men skal da få det til å gå på et vis...det finnes løsninger på det meste :-)
Jeg åpner min nettbutikk til uka nå, så da får vi se om det blir noe action etterhvert...spennende tider nå altså!

I dag har vi sett Harry Potter (toeren), vi så den første forrige helg. Andrè kom innom og så den sammen med oss. Jeg lagde smykke samtidig...det er litt kjekt med det jeg driver med...mye kan jeg gjøre mens jeg feks sitter sammen med familien min og ser film....
Det ble også trukket en vinner på helgens konkurranse i kveld, og den heldige ble Eva Amtoft. Det blir flere konkurranser fremover :-)

Thomas sliter med feber i dag, men nå er det felleshealing med Espen Vincent og jeg har meldt oss på der...så får vi se om det, sammen med søvn, hjelper litt på formen til Thomas :-) Ungene sover godt i sengene sine og nå skal jeg slippe inn kattene for natten.
I morgen er det fullt kjør igjen...
Ønsker alle en riktig god natt med gode drømmer :-)

2 kommentarer:

  1. Håper Thomas har blitt frisk :-) Så GØY dere har det - en fryd å se og en fryd å lese <3

    SvarSlett
  2. Joda, Thomas er på bedringens vei :-) Ungene ble smittet og hadde feber ett par dager også, men nå er alle fine :-)
    Hehe, høres bra ut :-) Prøver å kose oss litt innimellom de hektiske dagene :-)

    SvarSlett