tirsdag 15. januar 2013

Babylykke :-)

I dag var vi på ultralyd på sørlandet sykehus. Jeg både gruet og gledet meg. Gledet meg til å se, men redd for at noe skulle være galt. Alt ble grundig gått igjennom og denne legen var også vel informert om både Dinas kreft og min egen hjertefeil. Alt så helt normalt og fint ut! Hun sjekket flere ganger og på slutten snudde den lille seg og viste oss alle klart og tydelig at det er en gutt vi venter :-)
Først lå han med hendene opp i ansiktet og beina i kryss på en sånn måte at det så ut som om han mediterte, hehe :-) Så strakk han litt på seg og etter litt dytting fra legen, snudde han seg helt rundt. Han var en rolig gutt. Thomas og jeg dro rett på kappahl. Jeg hadde ett par gavekort der, så vi feiret ultralyden med å kjøpe noen klesplagg i str 50 og noen i str 56, et skikkelig godt og mykt babypledd og en koseklut. Da vi hentet ungene i barnehagen fortalte vi at det var en bror de skal få og de ble veldig fornøyde med det ;-) Dina hjalp meg å pakke ut de små klærne og klippe av prislapper. Nå er det jo sommerbaby vi får, men vi bor i Norge, så hvordan vær og temperaturer blir er vanskelig å forutse, så vi går til innkjøp av klær til både varme og kaldere dager...må ha både korte og lange ermer...prøvde å ikke kjøpe de varmeste stoffene da...og det er jo snakk om en nyfødt, så ett par tynne luer kjøpte vi også :-)
Det viktigste vi mangler nå er vogn, seng og bilstol, så litt småting, men vi har jo nesten 5 mnd på oss :-) Føler 5 mnd er veldig lenge, gleder oss sånn til lillebror kommer, men samtidig trenger vi den tiden både med tanke på jobbsituasjoner, ting vi trenger og på å forberede...tiden vil nok gå fort likevel! Nå skal vi diskutere navn...Sebastian ønsket seg Marcus :-)

4 kommentarer:

  1. Så godt at alt var slik det skulle ! Spennende tider i vente :-) Gleder meg veldig til å se HVEM han er. Klem.

    SvarSlett
  2. Ja, nå er det bare å se fremover :-) Spent på hvem han er jeg også, og hvem han ligner på, om han er mørkhåret som Dina eller lys som Sebastian :-) Klemklem

    SvarSlett
  3. Det blir en mørk gutt ! (tror jeg)...

    SvarSlett
  4. Jeg har også en følelse av at det blir en gutteutgave av Dina :-) Selv om alle jeg kjenner som heter Magnus er blonde, hehe :-p

    SvarSlett