onsdag 16. mai 2012

16.mai!

Hadde en festlig start på dagen. Dina Michaela hadde funnet en tube med rød maling, og noe hvitt også, ser jeg. På staffeliet mitt sto et gammelt maleri jeg gjorde for mange år siden, dette holdt jeg på å gjøre om på og forbedre. Jeg hadde jobbet med det mandag og i går. Der fant lillemor ut at hun skulle hjelpe til litt. Ser ut som skuddhull i panna og litt av hvert her. Jeg begynte å fikse på det, men så oppdaget jeg at hun også har laget en diger bulk i maleriet, så da er det ikke noe å fortsette på. Irriterendes når man har en plan gående for hvordan sluttresultatet skal bli, men sånt skjer når man har småbarn i hus. Hun hadde det sikkert gøy mens hun holdt på! Dette var uansett ikke noe mesterverk, så det er greit egentlig ;-)

Før ungene kom til verden var det marinen som gjaldt 16.mai, hehe, sånn er det ikke lengre :-p
I dag har jeg strøket finklær til oss alle sammen, så tok vi en tidlig middag før vi etterpå tilbringte noen timer på tivoli. Sebastian fikk narret mammaen opp i et par karuseller også, riktignok noen mindre karuseller, men det holder for meg...tror jeg begynner å bli pysete ;-) Den ene gav faktisk skikkelig sug i magen også, så jeg synes Sebastian er blitt en tøffing!
Dina Michaela syntes de som kjørte sakte på bakken var best, så da Sebastian blandt annet kjørte en flyvende drage, satte Dina Michaela seg inn i en liten traktor bak i stedet ;-)
 
  
Sukkerspinn hører med, men den fikk Sebastian ha i fred for Dina Michaela brakk seg, hehe :-)

To fornøyde og slitne barn i seng nå. Dinamor er veldig fornøyd med ny sengekompis ;-)

Jeg skal tørke litt støv her nå, så blir det avslapping resten av kvelden.
I morgen blir det å stå opp tidlig, ta seg en kjapp dusj og få på finstasen. Jeg for min del skal ha på Oppdalsbunad. Vi skal gå i barnetog, høre Thomas sin gamle lærer holde tale og vi skal kose oss her på Støren med masse godt å spise og morsomme leker.
Ønsker alle en fin 17.mai og håper ikke været blir så ille som enkelte skal ha det til :-)


God 17.mai fra Natalie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar