mandag 7. juni 2010

Barnedåp for Håkon Eliseus :-)

I går (6.juni) ble mitt fadderbarn Håkon Eliseus døpt.



For første gang i hele mitt liv hadde jeg på meg en ordentlig bunad, oppdalsbunad.



Var en fin dåp i kirka, men med to små (Sebastian og Dina Michaela) ble det litt langdrygt. Men de var veldig flinke!

På Selsbakk menighetshus var det myyye god mat, dessert og kaker å få.
Sebastian greide selvfølgelig å lage litt action da han dro ut splinten i brannslokningsappartet. Leif tok det med seg ut for å fikse det og uten at jeg så hvordan det gikk for seg, så endte det med at trappa utenfor var dekt med pulver. Mannfolka måtte spyle ned med vann mens vi andre gjestene (særlig barna) måtte holde oss innendørs. Det ordnet seg til slutt da, men det er jo bare min sønn som kan ordne sånt styr :P
Regna med vi måtte erstatte apparatet, men han som Trine og Leif leide huset hos hadde visst bare sagt "det er sånt som skjer"...

Ellers var det et vellykket og fint selskap. Morsomt å treffe familie av Leif igjen...de husker meg fra jeg var lita, men jeg kunne ikke huske dem ;-)

Håkon var veldig blid og snill i går, og han fikk mye fint! Av oss får han (litt på etterskudd) et blått, strikka teppe med navn, fødselsdato, vekt og lengde på :-)

Prøvde å ta noen bilder av våre små også, men de ville ikke gi meg normale bilder i går...bare se her:




7 kommentarer:

  1. Så fin du var i bunaden :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk :-)
    Shjorta er nå vasket og strøket...klar til nestemann som skal bruke den :-)

    SvarSlett
  3. Du var fin i bunad, ja ! Morsomme bilder av ungene :-) Hehe, Sebastian kan å lage show rundt seg han.... Men det gikk jo bra, da. Hørtes ut som en fin barnedåp.

    SvarSlett
  4. Du var nydelig i bunaden :-D
    Sebastian er en liten rabbagast han :-P Bra at det gikk bra til slutt da.

    SvarSlett
  5. Tusen takk dere! :-)
    Har noen historier å fortelle lillegutt når han blir stor ja ;-)

    SvarSlett
  6. Hehe, konfirmasjonstale, vet du ;-)

    SvarSlett