torsdag 27. juni 2013

Ikke trebarnsmor helt enda...

Har fått veldig mange meldinger og telefoner i dag fra spente folk...men dette er altså saken:
Dro til sykehuset som avtalt i dag....på tirsdag sa legen: "Da sees vi torsdag, senest", så jeg regnet med vi skulle treffe han. Men så kom vi inn til en helt annen lege i stedet. Han var veldig ung og virket egentlig litt usikker. Han måtte til og med tilkalle en jordmor for å dobbeltsjekke ultralyden han foretok...at det han så stemte. Denne legen konkluderte med at det ikke var noen grunn til å sette meg i gang i dag likevel og gav meg derfor time mandag for å sette meg i gang. Han mente også at det skal gå helt fint å føde vanlig ettersom jeg har satt to barn til verden fra før (selv om de ikke har vært så store som denne gutten). På vei ut fra sykehuset sa jeg til Thomas "Håper fostervannet bare fosser her ute nå", men det gjorde det ikke, hehe :-) Vi må nok bare smøre oss med enda mer tålmodighet og vente. Så snodig at legene sier så forskjellige ting...men får bare stole på at de vet hva de gjør.
Så da var det bare å hente ungene hos barnevakt å dra hjem igjen da...uten baby... Mandag føles så langt unna, men det er jo ikke mange dagene da...vi har snart gutten på utsida. Og hvem vet...kanskje han finner på å komme selv tidligere :-)
I kveld skal jeg male videre på bestilling og kose meg med det...kanskje rekker jeg å bli ferdig med det før gutten kommer også :-) Og i morgen skal vi bli med Hilde og Remi m/barna på fotballbane og leke litt hvis været er ok...så vi skal da få tiden til å gå :-)

2 kommentarer:

  1. Kjedelig å gå og vente sånn OG det er merkelig at de sier forskjellige ting :-( Men det viktigste er han han er frisk og fin, så får vi bare smøre oss med tålmodighet <3

    SvarSlett
  2. Ja, han har blitt sjekket på tre ultralyder nå...i dag ble han til og med dobbelt sjekket ettersom legen trengte hjelp av hun jordmoren, og alt ser så fint ut :-) Får bare satse på at dagens lege tar rett da, sånn at fødselen går greit. Det er nemlig sånn at barselhotellet er stengt på sommeren og på barselavdelingen er det så fullt (liten avdeling), så jeg må dele rom med noen og Thomas får ikke vært der. Men om fødselen blir grei og vi har det bra, så får jeg reise hjem etter bare 6 timer om jeg vil :-) Det vil jeg gjerne :-)

    SvarSlett