fredag 29. oktober 2010

Da har vi permisjon igjen..

Nå er Dina Michaela ferdig med første kuren sin og vi fikk reise hjem i går kveld.
Var veldig godt å få sove i sin egen seng i natt!
Er mye å passe på her hjemme nå. Vi må måle temperaturen hennes minst hver morgen og kveld. Hun skal ha kvalmedempende i munnen 3 ganger om dagen. Når vi skifter bleier må vi bruke hansker og munnbind...bleien må kastes i pose og knytes igjen (cellegifta kommer ut igjen vettu..). Må passe på at hun ikke får rifter i rumpa for det er lett å få under cellegiftbehandling. Følge med om hun blir ekstra blek og får fort blåmerker. Må pusse munnen hennes med saltvann 4 ganger om dagen.
Tirsdag skal vi inn og ta blodprøver...det må vi gjøre to ganger i uka i tilegg til litt andre undersøkelser.

Hun tålte første kuren veldig bra...men effekten er ikke på topp før om en drøy uke.

I natt drømte jeg at jeg var på fest i Holmlia med gode venner...sånn som da jeg bodde i Oslo og ikke hadde barn. Da var jammen meg livet mer beskymringsløst. Høres kanskje fælt ut, men innimellom skulle jeg ønske at jeg kunne gå tilbake i tid...bare for en liten stund! Savner litt den tiden (iallefall nå). Men for all del...det var dette jeg ønska meg, jeg ville ikke bytta bort det livet jeg har i dag mot noe som helst...jeg elsker familien min mer enn noe annet og de betyr alt for meg! Hadde det vært opp til meg skulle jeg hat mange flere barn ;-)

I morgen skal jeg og Anne- Lill på konsert i Olavshallen og det gleder jeg meg noe veldig til! Det er en hyllest til Michael Jackson :-)))

2 kommentarer:

  1. Ja, det blir masse bekymringer når man har fått barn ! Og det tar antakelig ikke slutt noen gang, men avtar litt når de flytter hjemmefra og har fått seg jobb :-) Men det byr også på en masse gleder, så det blir en slags balanse i det hele.... Og det er lov å drømme, for den som sover synder ikke. Jeg kunne også tenkt meg et litt mindre bekymringsløst liv innimellom, men akkurat som du sier : jeg ville ikke byttet bort livet mitt ! Kos deg på konsert, det fortjener du :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk :-)
    Jeg kosa meg skikkelig :-)

    SvarSlett