fredag 30. april 2010

Lei av å ha dårlig råd nå altså!

Nå har jeg og Thomas slitt mye økonomisk...vi er enda ikke kommet oss 100% med regninger osv etter jula...ligger stadig etter med noe. 1.mai blir vi egentlig uten bil også for den stod ikke på EU-kontrollen, men det som gjenstår å fikse blir for dyrt for oss akkurat nå. Så er det strømmen da...den har vi fått delt opp, men det blir likevel dyrt...og første forfallsdato er i morgen.
Permisjonen min er egentlig ferdig 10.mai, men pga at Thomas går skole og Nav ikke vil overføre hans permisjon på meg, så blir jeg gående hjemme en måned nå ULØNNA for å passe frøkena vår!
I tilegg har vi fått slettevarsel fra Fame nå om at de sletter bryllupsbildene våre...så nå har vi siste sjanse til å bestille. De gav oss et knalltilbud på cd med alle bildene på og det har jeg vanvittig lyst på for det var flotte bilder! Men vi har ikke råd til å betale 1500,- for det...så da mister vi de bildene da :(
Svigermor har bursdag på mandag...så er det konfirmasjon neste helg (men den gaven har vi hatt klar lenge da)...så er det 2 barnedåper i juni...deretter skal vi etterhvert greie å komme oss på rett kjør igjen håper jeg! Jeg blir litt misunnelig når vennene mine stadig er på spa...og kjøper nye klær osv. Jeg har ikke klippet håret på 1 1/2 år og jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte meg nye klær...
Har jeg noen kroner til overs er det som regel ungene som får ett eller annet for de er det viktigste jeg har og jeg er opptatt av at de SKAL ha det de trenger uansett hva...da får heller jeg gå med slitte hårtupper og gamle klær :-)
Etter jul nå kommer Thomas seg forhåpentligvis ut i jobb og tjener bra...det gleeeeder vi oss til! Skal bli så godt for oss for det er slitsomt å vri å vende på hver og en krone sånn! Har noe å se frem til ja :-)
Så om noen har en ledig heltidsjobb å tilby min mann i barnehage etter jul (for da er han ferdig utdannet)...så si fra! Jeg tar også gjerne en fast heltidsjobb om noen har ;-)

4 kommentarer:

  1. hei. jeg må bare få lov å kommentere når jeg tifeldigvis havna innpå bloggen din.

    Kjedelig å ikke ha råa til å kunne unne seg selv noe altså, å jeg skjønner at det kan være tøft. Di første månedene på nyåret er som oftest di værste, å det er bare å huske det når man eventuelt har litt penger, å legge av litt så man har når fek. strømregninga kommer, da slipper man store utgiftene hver 3mnd.

    Har dere ikke noen familie å "låne" penger av da? vi har ivertfall familie som støtter oss når vi ikke har råa til mat på bordet, noe jeg setter stor pris på.

    ang bryllupsbildene deres hos fame så må jeg bare få komme med tips at det faktisk helt sikkert er mulig å snakke med dem for å utsette slettefristen.

    Ønsker dere uansett masse masse lykke til !

    SvarSlett
  2. Heisann. Koselig å få kommentar :-)
    Tusen takk :-)

    Vi har slitt ganske så lenge nå og familiene våre har stilt opp mye...altfor mye...får helt dårlig samvitighet jeg, så vil helst ikke spørre mer nå (men vi får gjøre gjengjeld når ting retter på seg her hos oss)

    Skulle gjerne lagt av litt penger nå og da sånn at vi har litt ekstra til strømregninga kommer osv, men sånn som det er hos oss nå har vi ingenting å sette av...Vi har rett og slett for lite...
    Er bare litt tøft akkurat nå, men når mannen min er ferdig utdannet til jul, blir det forhåpentligvis bedre tider...må bare holde ut så lenge... ;-)

    SvarSlett
  3. Jeg skjønner godt hvordan dere har det. Har være der selv og det er vel først nå etter 20 år sammens at vi begynner å se enden på det hele. Skulle så gjerne hjulpet dere mer vi også, men det er jo det samme her : det som blir tilovers går til noe ungene her trenger. Jeg har vel heller ikke klipt meg på 1,5 år nå ( Linda har gjort det for meg ) og klær ? Joda, jeg har endelig fått meg 3 bukser i skapet nå og har 2 brukbare gensere og ei skjorte, så det er fort gjort å sortere skapet :-) Det blir nok bedre tider når dere kommer dere ut i jobb igjen. Bare sørg for å ikke bli avhengige av NAV noe mer ! Det er bedre med en vaskejobb el.enn å være avhengig av dem altså...det gjelder Thomas også. Vi må ta det vi får, og jobbe oss opp derfra OG DA skal du se at det blir gode tider :-)Det var veldig dumt det der med bilen, da :-( Alt ordner seg, skal du se....MEN jeg vet at det er tøft !

    SvarSlett
  4. Ja, er det noen som vet hvordan vi har det, så er det jo dere...jeg vet dere også har hatt det veldig tøft til tider, men dere greide uansett å gi oss barna en god oppvekst...og det skal mine også...penger er heldigvis ikke alt ;-)
    Og dere har jo konfirmasjon nå i helgen, så forstår veldig godt at dere ikke akkurat har penger til overs nå ;-)
    Angående bryllupsbildene, så ordnet det seg...Trine ringte meg i dag og sa at hun hadde snakket med Fame og hun å Leif kjøpte cd'n til oss, så betaler vi tilbake når vi har råd :-) Så snilt av dem!!! Godt å ha så gode venner :-) Vi skal gjøre så mye gjengjeld til folk den dagen vi får god råd altså :-)

    SvarSlett