tirsdag 20. april 2010

Lenge siden...

Jeg har skrevet her nå....så begynner å bli på tide ;-)

Nå sitter Sebastian og Dina Michaela å ser på Shrek, så da har jeg litt tid ;-)
Sebastian er hjemme fra barnehagen. Jeg måtte hente han i barnehagen i går, blek, gråtende og slapp...ikke helt i form stakar...han lå og halvsov i armene på ene barnehagetanta. Jeg kjente det lukta fra øret hans og han sa han hadde vondt både i magen og i øret, så han fikk øredråper da han la seg i går og vi har fått rensa opp skikkelig (han har hatt litt trøbbel med verk og voks etter at han fikk dren). Han hadde litt feber i natt og kom å la seg inn til meg og Thomas...nå virker han i fin form, men ingen barnehage i dag nei :-)


Thomas ligger og sover enda. Han har for tiden praksisplass på Ranheim sykehjem, dementavdelinga. Han begynner ikke før halv 4 i dag, så da får vi litt tid sammen først.
Jeg skal på CT undersøkelse i dag (endelig), så da kan han ta ungene i mens...godt å slippe barnevakt når Sebastian ikke er helt i 100...

Dina Michaela utvikler seg fort nå, mye som skjer. Hun greier å sitte selv midt på gulvet uten støtte (men vi lar henne ikke gjøre det noe særlig lenge enda...er jo ikke bra for ryggen før de er sterke nok til å sette seg opp selv...skal ikke tvinge så små til å sitte). Hun er også sterk nok til å stå på gulvet mens hun holder seg fast i sofaen. Hun sier også mamma nå,jippi! Thomas er litt snurt for det ettersom at Sebastian også sa mamma før han sa pappa, hehe :-)
Hun babler mye mer nå og hun beveger seg mye mer rundt omkring...kommer seg bare ikke fremover enda og det plager henne litt.
Kattene har tatt i bruk badestampen til lillemor som kosekasse, så det blir dusjing på henne for tiden. Men hun er jo så glad i å bade...plasker og spruter...så i går tok vi i bruk alternative løsninger:


Nå får jeg gå å ordne meg litt...
Håper alle får en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Søte bilder av søte unger :-) Håper det går bedre med Sebastian i dag. Hehe, de fleste unger sier mamma lenge før pappa, bortsett fra Lindamor her da... hun sa pappa først (til tross for at hun nesten aldri så ham ).

    SvarSlett
  2. Sebastian er mye bedre i dag, men han blir nok hjemme i morgen også for han er ikke helt 100%...tar ikke sjansen på å sende han i barnehagen for tidlig når jeg likevel er hjemme og har muligheten til å ha han her :-)
    Hehe, Linda altså :P
    Dinamor lå i natt : "mamma mamma mamma mamma..." var så kos å ligge å høre på henne :-)

    SvarSlett