lørdag 6. februar 2010

Har hatt en så koselig dag i dag :-)

I dag var vi først innom jobben til Sigrid...koselig å treffe henne :-)
Så kjørte Thomas meg og Dina Michaela til Tempe for å besøke Silje.
Silje fikk lille Lukas bare 2 dager før Dina Michaela kom til verden....vi møttes på barsel da vi hadde rom tvers over gangen til hverandre. Jeg har kjent Silje i 15 år, så det var moro at vi fikk babyer samtidig.
Stine (kona til Thomas's søskenbarn) kom også og hadde med seg datteren Aurora på 1 år som jeg og Thomas er faddere for.
Vi var der ett par timer og kosa oss.

Og i ettermiddag fikk vi besøk av Leif, Trine og lille Håkon. Det var vårt første møte med fadderungen :-) Plutselig var lille Dina Michaela kjempestor!


Vi spiste ost og kjekst (Sebastian spiste kjeks og prim, hehe). Litt senere var det hjemmelaget pizza og grand prix finale. Vi var alle veldig skuffet over at Keep of Kalessin som vi stemte på ikke vant, men sånn er nå det....
Nå skal jeg snart finne senga. I morgen skal jeg bare kose meg hjemme med mann og våre to skjønne barn tror jeg :-)

8 kommentarer:

  1. Ja, hadde en veldig, veldig fin dag i går :-)
    I dag er jeg mer redusert og sliten...men det er vel lov i blandt...nå når Thomas går skole er det jeg som står opp med ungene hver morgen (også i helgene for da synes jeg skolegutten må få sove)...det er som oftest jeg som leverer og henter gutten i barnehagen, det er jeg som støvsuger hele leiligheten hver dag, vasker og tørker masse kopper hver dag, re sengene osv....når kvelden kommer er det også jeg som tar kveldstell og legging av begge ungene. Det er jeg som er med Sebastian på do utallige ganger i løpet av en dag og tar bleieskiftene til litja. Våkner Sebastian på natta for å tisse, er det jeg som tar det også...og det er jeg som må mate lillemor og gi henne tørr bleie hver natt. Nå har jeg ikke hatt barnefri i det hele tatt siden Dina Michaela kom til verden...så akkurat i dag merker jeg det på kroppen...
    Hadde bare Sebastian kunnet være hos farmor og farfar en natt feks....men de er jo ikke hjemme vettu...han savner besteforeldre veldig...ser dem jo så veldig sjeldent...ser mye mer til deg ;-))
    Får legge meg tidlig i kveld, så er det nok mye bedre i morgen ;-))

    SvarSlett
  2. Det var en fin dag i går, tenker jeg :-) Velkommen til min verden mht.ungene, det var jo jeg som gjorde ALT hele tiden....så jeg skjønner deg veldig godt ! En trøst for deg, er jo at skolen til Thomas varer i en liten periode av livet deres, og at han sikkert stiller opp mer når han er ferdig med kurset. Vi får ta Sebastian en gang snart her da, men jeg jobber så mye og Torkild er aldri hjemme pga.jakt. Kanskje jeg kan ta meg fri et par dager i vinterferien, så kan han komme på besøk :-)

    SvarSlett
  3. Det er kjempebra at du stiller opp slik du gjør, for at Thomas skal få mest mulig ut av skolegangen. Den skolegangen er jo langt på veg et fellesprosjekt. Noe dere alle fire kommer til å nyte godt av i mange år etter at han er ferdig. Men at det er slitsomt skjønner jeg godt.

    Dere kan jo kjøre Sebastian hit en dag også, så kan han jo være hos meg en natt hvis han vil. Går an nå når han ikke trenger barneseng lenger.

    SvarSlett
  4. Takk til dere begge :-) Er ikke bare jeg som setter pris på avlastning (selv om jeg alltid savner han kjempe, kjempemasse når han er borte!), men han liker godt å være hos andre og bli skjemt bort litt ;-)
    Skal bare sørge for at han er helt hundre prosent tørr på natta først (han er nesten det) sånn at dere slipper det styret....han nekter nemlig å ha på seg bleie ;-)

    SvarSlett
  5. Og vi skjønner godt at tiden ikke strekker til når enn har jobb og sånt Sigrid, så det skal du ikke ha dårlig samvittighet for nei...vi kan jo også bli flinkere til å komme på besøk ;-))

    SvarSlett
  6. Jeg skulle bare ønske at jeg ikke måtte jobbe, for da skulle jeg stilt opp for dere alle...men sånn som det har vært det siste året, så har jeg nok med å holde meg selv oppegående :-( MEN det kommer bedre tider for oss alle, skal dere se :-)

    SvarSlett