mandag 9. september 2013

9.september...

...er en dato jeg aldri glemmer. Det er i dag 18 år siden mamma sank sammen i stolen foran meg og døde av hjerteinfarkt. Mange år har gått, men savnet vil alltid være hos meg. Jeg savner spesielt hennes varme, gode klemmer. Jeg savner det at jeg kunne si alt til henne og spørre om alt, ingenting var flaut eller skummelt.
Mamma var en fantastisk kvinne som jeg er stolt av å være datteren til. Til de som rister på hodet og tenker sitt, vil jeg bare si at alt er tilgitt og jeg eier ingen bitterhet ovenfor fortiden. De som fortsatt rister på hodet har nok for lite kunnskap og forståelse for sykdommen. Bak sykdommen var det en god og varm mamma full av kjærlighet som på gode dager ikke visste hva godt nok hun kunne gjøre for barna sine. Det var sånn mamma egentlig var og det er sånn hun fortjener å bli husket og gjemt i våre hjerter.
Veldig glad i deg mamma og savner deg! Skulle gjerne hatt deg her som mormor for Sebastian, Dina Michaela og Magnus :-) Vi snakker om deg av og til. I helgen spilte vi maurtua og da sa jeg til Sebastian og Dina Michaela "dette spilte jeg mye med mormor". Vi snakket også om hvor godt du likte å spille super mario på nintendo. Du levde deg sånn inn i spillene at du satt og hoppet i stolen, hehe. Så vi snakker om deg nå og da, du blir aldri glemt...særlig dine gode, varme klemmer vil jeg alltid huske...jeg kan fortsatt kjenne dem.
Men jeg er glad du slapp å ha det sånn som du hadde det mer, du har det bedre der du er nå.


4 kommentarer:

  1. Alltid vondt å miste sine Natalie, særlig når det er altfor tidlig. Min svigermor var bare 66 år, vi nærmer oss den alderen, så man gjør seg sine tanker.
    Tankene mine går varme og omsorgsfulle til deg vennen, skjønner du har det vondt , og sender deg mine varme tanker og en god og varm klem fra Tove <3

    SvarSlett
  2. Ja, det er urettferdig at noen må dra så tidlig....ikke se barn og barnebarn vokse opp. Blir en del tanker ja.
    Tusen takk for gode og varme ord med klem <3
    Setter pris på å få være din venn :-)
    Stor, varm klem til deg fra meg <3

    SvarSlett
  3. Du er tvers gjennom god du, Natalie <3

    SvarSlett
  4. Så koselig <3 Men det er du også <3 Det ligger i slekta ;-) Klem

    SvarSlett