fredag 8. juni 2012

Familiens nykommer!

Her er lille Frida:



Vi hentet henne på mandag. Ei jeg kjenner hadde kjøpt henne hos oppdretter, men skjønte at hun likevel ikke hadde kapasitet til å ha henne. Vi dro for åhilse på henne på mandag, men sannelig ble hun med oss hjem...vi smeltet jo helt! Så da har forrige eier også mulighet til å hilse på Frida når de vil :-) Hun er 10 uker gammel og et utrolig nydelig vesen. Hun er nesten helt husren, men tisser inne i protest om hun ikke får viljen sin, hehe :-p Om hun får godbit sitter hun på kommando. Hun lyder navnet sitt (når hun vil). Hun er med ut å gå tur og tripper bare etter oss, selv uten bånd. Hun skriker litt når hun blir løftet da hun synes dette er litt skummelt enda, men hun har kommet seg veldig. Hun er veldig tillitsfull, elsker oppmerksomhet og blir fort sjalu om hun ikke er midtpuktet. Elsker å ligge i fanget å kose, nærhet er det beste! Hun er så glad i nærhet at hun var helt fra seg i dag da både jeg og Thomas var opptatt med husarbeid...hun la seg mer eller mindre på moppen min til slutt :-p
Simba aksepterer henne og har snuset en del på henne når hun har sovet. Zelda har ikke godtatt Frida like lett, men i dag sto de faktisk side ved side og spiste. Frida er veldig snill og er rolig hele natten, helt til vi andre står opp om morgenen, da skriker hun noe voldsomt og vil ut av bingen sin for å spise. Hele hennes verden består egentlig av kosing og mat. Hadde hun fått lov kunne hun småspist fra morgen til kveld tror jeg, men med griser er det viktig å passe på vekten, så når det gjelder mat har vi faste, sunne rutiner. Hun dusjer to ganger i uka, vi bruker babyolje på henne siden griser har litt tørr hud. Skal vi ut i solen må vi bruke solkrem på henne, så hun ikke blir solbrent:


 

 Utrolig hvor glad vi alle har blitt i henne allerede! Et morsomt dyr :-)

4 kommentarer:

  1. Hater egentlig å si det (for hun er jo en GRIS) - men hun er veldig søt, da :-) Sikkert veldig moro for ungene også dette ! Kommer og hilser på snart !

    SvarSlett
  2. Ja, hun er veldig søt :-) Og vet du hva...jeg trodde ikke det var mulig selv, men hun lukter sååå godt!! Akkurat som at babyer lukter godt, så lukter Frida veldig godt :-) Jeg er litt overrasket! Ungene synes det er stas ja, de skal nok bli voldsomt knyttet til henne. Jeg og Thomas snakket om det her en kveld at nå har vi tre dyr her i huset som fra nå av har omtrent like lang levetid...så det skal nok bli tungt når den tid kommer...særlig for ungene som vokser opp med disse tre. Men den tid, den sorg :-) Vi tenkte å komme innom dere på vei hjem den dagen vi hentet henne, men så har jo dere jakthund, hehe :-p

    SvarSlett
  3. Hehe, tror ikke Nosler ville hatt noe imot en grisjakt, nei :-) Bra for Frida at dere ikke gjorde det, tror jeg.....

    SvarSlett
  4. Hehe, ja, tenker det jeg også :-)

    SvarSlett