tirsdag 10. april 2012

Takk for en koselig Oppdalspåske!

Påsken har vi tilbringt med svigerforeldrene mine på Oppdal da de hadde leid hus der.
Veldig godt og koselig å være der noen dager igjen, lenge siden sist. Jeg får en sånn god ro over meg av naturen der oppe! Føler meg hjemme når jeg kommer på Oppdal!

Huset de leide var like nedenfor der jeg og mamma bodde etter at pappa døde. Vi gikk en tur opp og så på nabolaget der vi bodde. Alt var helt likt...fargene på husene, lekeplassen...ja, til og med de samme postkassene. Har jo bodd mye på gården etter at mamma og pappa døde, men aldri bodd så nært leiligheten til meg og mamma før. Det første døgnet hadde jeg en "uggen" følelse av å være der...så mange minner og gamle følelser som kommer, både gode og vonde...men de årene vi bodde der var det nok flest triste minner. Etterhvert fikk jeg bedre følelse og vi koset oss veldig.

Vi var ute hver dag og var veldig heldige med været! Godt for både store og små.
En dag var vi på Grøtsætra og koset oss:

Merker jeg har bodd borte fra Oppdal veldig mange år nå og at broren min har flyttet derfra også...er ikke så mange kjente å treffe der mer, men det er vel bare sånn det blir med årene :-/

Påskeaften hadde vi skattejakt (Thomas lagde skikkelig skattekart) og gleden var stor da våre to gull fant påskeeggene som påskeharen hadde gjemt ;-)

Hver kveld etter at ungene var i seng, hadde vi fire voksne filmkvelder og koset oss.

Takk for en fin påske!

Nå gleder jeg meg skikkelig til fjellturer til sommeren!!!

2 kommentarer:

  1. Så rart med disse følelsene...både gode og vonde minner strømmer på - det skjønner jeg godt ! Men bra at dere fikk kosa dere allikevel, da :-) Sommeren og fjellturer....det blir knall !

    SvarSlett
  2. Ja, det var helt rart...plutselig fikk jeg tilbake følelser jeg hadde for 18-19 år siden...kjente litt på kroppen hvordan jeg hadde det på den tiden. Og jeg får helt vondt av å tenke på hvordan mamma må ha hatt det også. Men-men, ja, vi koset oss veldig! Gleeeeder meg til sommeren ja...det blir kjempefint og skal nytes! :-)

    SvarSlett