lørdag 14. april 2012

Snart tid for nye prøver igjen...

Mandag legges Dina Michaela inn på kreftavdelinga igjen for nye prøver. Sebastian skal være hos tanta si, sånn at både jeg og Thomas blir med på sykehuset de to nettene. Håper vi får fullført MR nå. Sist gang ble hun litt forkjølet og da ville de ikke legge henne i narkose. Vi ble beroliget av de andre prøvene de fikk tatt i forrige måned, men veldig greit å få svar på MR nå ja...er alltid ekstra spent på den, så det er kjedelig når den må utsettes! Regner egentlig med at alt er bra med lilletupp da :-) Alle sier at hun ser så frisk og fin ut...men det gjorde hun også før svulsten ble oppdaget...bortsett fra en stor mage, hadde hun ingen tegn på sykdom. Men jeg har en bedre magefølelse nå enn før forrige kontroll ;-)

Tenk...for bare 1 drøyt år siden hadde vi ei lita, tynn, blek, slapp, hårløs frøken som hadde vært gjennom en stor operasjon, cellegiftbehandlinger og x-antall runder i narkose... Nå har hun fått medalje rundt halsen på sin første skidag, hun sitter på sengekanten med meg om kvelden og forteller hvordan dagen i barnehagen har vært og synger nye sanger hun har lært. Yndlingsfargen er rosa og hun elsker Hello Kitty, hun synes det er gøy å danse og sparke ball, hun steller fint med babyene sine, hun krangler og leker mye med den fine storebroren sin, hun viser stor interesse for dyr og det beste som er i verden er å være ute å leke. Jeg vet hvor heldig jeg er!!! Og det er så godt å se henne sånn <3
Den dagen sjokkbeskjeden kom vil jeg aldri kunne glemme. Da visste vi ikke om vi skulle få beholde henne...eneste vi visste var at vi skulle gjøre den tiden hun hadde, til en best mulig tid for henne. Heldigvis gikk det bra! Hun har pigmentflekker og arr på kroppen, hun har nedsatt hørsel (som kan være pga cellegifta), vi vet ikke om hun kan få egne barn og andre senskader kan komme i ettertid, men alt dette blir bagateller og absolutt til å leve med!

Nå blir det ikke jobbing for meg på coop på en liten stund, så etter at vi kommer hjem fra sykehuset skal jeg bruke tiden jeg har til overs godt på å realisere noen drømmer! Om noen har noen bur til dyr stående som de ønsker å gi bort, så si fra, det meste er av interesse så lenge det er helt (det kommer ikke flere dyr i hus enda altså Siri og Jan Tore...dette blir i såfall avklart med dere før det skjer);-) Skal satse mer på å male også fremover, og da trenger jeg plater/lerret og akryl-/oljemaling også :-) Thomas og jeg driver å lager litt planer...så får vi se hva det blir til med tiden til hjelp ;-) Man må leve ut drømmene sine...og drive med ting man har lyst til...må ta litt sjanser her i livet!

Sebastian har lyst til å leke litt med meg nå :-D
Ønsker alle en fin kveld <3

Til slutt her vil jeg dele et bilde Sigrid tok av nydelige Simbapusen vår sist de var hos oss...hun er så flink til å fotografere, så jeg må skryte litt:

2 kommentarer:

  1. Først og fremst vil jeg takke for skryt ! Det er ikke hver dag man får det.... Ellers så satser vi alt på at MR er flott og at lilletupp er like frisk som vi tror :-)Hun begynner å bli ganske stor og flink nå, ja ! Også håper jeg at senskadene blir minimale.... Håper det går bra med Sebastian fremover også, og det at han skal være hos tante føles nok trygt. Har trua på fremtiden og at dine drømmer blir realitet etterhvert :-) Ha en fin kveld. Klem <3

    SvarSlett
  2. Skulle hatt skryt hver dag du <3
    Jeg tror vi begge kan få til drømmene våre ;-) Nå hopper jeg i det ;-)
    Sees senere i dag :-) Klem

    SvarSlett