søndag 26. februar 2012

En fin helg!

Arbeidsdagen i går gikk kjempebra selv om jeg ikke var frisk. Mye å gjøre og koselige kollegaer hjelper på...jeg føler meg faktisk mye sykere om jeg bare ligger hjemme på sofaen! I natt hadde jeg også feber, men i dag er jeg bedre.
Vi startet dagen i dag med en god, koselig familiefrokost mens vi så på "Knerten i knipe". En morsom og søt film, akkurat som de andre to :-)
Ut på formiddagen kjørte vi inn til byen og besøkte Leif, Trine, Thea Emilie og fadderungen vår Håkon Eliseus. Håkon fylte nylig 2 år, så han måtte få gaven sin ;-) Dit kom også Erling. Vi var ute ett par timer og akte. Ungene satte stor pris på å treffes igjen, altfor lenge siden sist. Vi alle dro og spiste på Burger King. Der fikk ungene lekt og herjet fra seg på lekerommet. Lillemor sovnet veldig fort i bilen etterpå og hun var bare å legge rett ned da vi kom hjem. Nå skal jeg ordne klart alt til barnehage i morgen, så kan vi voksne bare ta en rolig kveld i sofaen foran tv'n og lade opp til ny uke :-) Etter jobb i morgen skal jeg skrive bursdagsinvitasjoner...tenk at jeg snart har 5- åring i hus da...hvor ble årene av?

Et bilde av tulla mi som har fått så mye fint hår og faktisk begynner å beholde hårpynten i en stund nå:
Om to uker nå skal hun legges inn for MR i narkose og diverse igjen. Det blir veldig spennende! Det er jo absolutt ingenting som tyder på tilbakefall og den aller største risikoen er nå over. Vi tenker egentlig ikke så mye på det mer, vi slapper mer av. Men i går kveld fikk jeg plutselig en dårlig følelse som bare kom over meg. Akkurat sånn som jeg hadde da jeg gikk gravid med henne. Jeg sa under hele svangerskapet at jeg hadde en følelse av at noe ikke var helt bra. To ultralyder var fine, men likevel hadde jeg en følelse av at noe var galt med babyen min. Veldig merkelig. Det som også er veldig rart å tenke på er at de fant en kul i min mage da jeg gikk gravid med henne, og den sjekket de opp hos meg med en gang hun var født....kulen min var noe helt ufarlig...MEN det vi ikke visste da er at hun hadde en svulst i sin mage.
I allefall fikk jeg en sånn følelse i går, helt ute av det blå, men det er sikkert bare fordi at det nærmer seg disse store, viktige prøvene. Er prøvene fine blir veneporten operert ut. Så det er bare å krysse fingrene for fine prøver sånn at den lille jenta skal få fortsette å være frisk og beholde håret hun har fått tilbake :-) Og sånn at Sebastian skal slippe å bekymre seg mer for lillesøsteren sin. Tirsdag skal han til BUP igjen. Forrige fredag var BUP i barnehagen hans og etterhvert blir det et hjemmebesøk også. Godt å få hjelp så raskt og enkelt når man spør :-)

Ha en kjempefin kveld :-)

Klem Natalie

3 kommentarer:

  1. All ære for arbeidsmoralen din, men som du sier : dersom man legger seg ned, føler man seg bare sykere.... Kjempefint bilde av nydelige lilletupp ! Tvi,tvi....kontrollen bare MÅ gå bra og hun ser jo så frisk og fin ut, at det nok ikke er noe å bekymre seg for ! Håper at BUP kan hjelpe Sebastian fort, sånn at han blir klar for skolestart, frisk, rask og ubekymret neste høst :-)

    SvarSlett
  2. Arbeidsmoralen ligger nok i genene :-p
    Ble et fint bilde ja, men om man forstørrer det opp, så ser man at det "glinser" litt over munnen hennes, hehe (snørr...som alltid...) :-p
    Ja, egentlig har jeg troen på at kontrollen går bra...det MÅ gå bra ;-)
    Foreløpig oberverer bare BUP Sebastian under lek og sånt, men så vil de etterhvert kunne hjelpe han med ting som eventuelt ligger og gnager i han. Så vil de kanskje gi meg og Thomas litt hjemmelekser også...greit å få med seg noen tips fra de som er eksperter på dette :-) Er bare så glad vi søkte hjelp, sånn at han blir klar til skolestart og sånt, sånn som du sier :-) Stakar....jeg tenker på hvordan de første døgnene var for han da lillemor havnet på sykehuset. Han ble helt plutselig sendt hit og dit han...mens alle rundt han var forvirret og beskymret...skjønte nok ikke stort han. Så skulle han ikke få se meg og Thomas på en uke...og han var helt uforberedt....det var jo vi alle, men han var jo så liten...bare 3 år gammel.. Jaja, fortiden kan vi ikke gjøre noe med...dette kunne ingen gjøre noe med :-) Men nå får han hjelp og framtiden blir så fiiin <3

    SvarSlett
  3. Jeg har tro på at det kommer til å gå bra med dere alle jeg. Dina holder seg frisk, Sebastian og Thomas får hjelp og du holder deg frisk. :)

    SvarSlett