søndag 24. april 2011

Påska 2011

Da går vi mot slutten av årets påske og vi har kosa oss!
Vi har vært på hytta til mine svigerforeldre i Stallvika.
En dag med regn, ellers har det vært kjempefint!
Den dagen det regnet var jeg, Thomas og Sebastian på kino hvor vi så "Hopp". En film om påskeharen. En veldig koselig familiefilm og Sebastian satt rolig og fulgte godt med under hele filmen, til tross for at han syntes lyden var litt for høy i starten.
En dag var vi på Austrått hvor vi så på kanoner og diverse fra krigen.


Så gikk vi en liten tur i Trollskogen. Det var flott turområde. Morsomt for barna og stien er bred nok til barnevogn (men vi hadde ikke barnevogn med).

Mange gamle og spesielle trær i trollskogen...ene treet kunne ungene klatre inn i da det var hull i det.

Ellers var vi mye ute og bare slappa av. Spilte også litt kort, noe som hører med på ei hytte :-)
På fredag kom barnas oldemor på hytta en tur sammen med sin søster og ene sønnen. Fint for ungene å treffe oldemor igjen!

Vi kom hjem fra hytta i går. Snøen på Støren er helt borte og sola skinner. Herlig! Var ute i hele går. Vi raka plen, vaska veranda og lekte med ungene. Sebastian fikk sitte på med huseieren i en gammel folkevogn og det var stas. Like før barnetv var det skattejakt her på gården og i vedskjula lå det to påskeegg :-)

I dag har vi hatt besøk av Ailin. Henne ble jeg kjent med på videregående, så bodde vi et år sammen i Oslo. Veldig, veldig koselig når vi er sammen, så håper hun også snart kan ha seg tilbake til Trondheim :P
Hadde også koselig besøk ute på jordet i dag tidlig:

Håper på nok en fin dag i morgen med sol :-)

3 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har hatt en herlig påske. Håper dere har fått hvilt og ladet batteriene skikkelig nå.

    Og det nederste bildet har nok Sigrid noen kommentarer til regner jeg med. Hun har i lange tider vært på fotojakt etter den fyren der ;)

    SvarSlett
  2. Høres ut som om dere har kost dere MASSE ! Og så kult et tre som ungene krøp inni, da :-) JA - jeg HAR en kommentar på det nederste bildet ! HVA ???? JEG har prøvd i 3 år å få tatt bilde av disse tranene som holder til oppå jordet her, men NEI DA.....ikke lyktes enda :-( Kjempefint bilde Natalie, moro det :-)

    SvarSlett
  3. Ja, vi har hatt en fin påske og fått slappet av :-)

    Fikk tatt to bilder (gjennom vinduet) av de to tranene som var her, men så var jeg så dum å åpne verandadøra for å filme de...enda så stille, rolig og sakte jeg åpna døra, så fikk de fart på seg og fløy før jeg rakk noe som helst. Jeg og Thomas skjønte ikke helt hva slags fugler det var først siden ingen av oss har sett en trane før. Bra størrelse på de! Så elegante når de går :-) Kjempefine!

    SvarSlett