torsdag 19. august 2010

Litt Mary Kay...litt katt...og litt klaging...

Simba kom inn her om dagen med en diger byll. I går gikk det hull på den og det rant MYE grønt og rødt utav den. Var til veterinær i dag og det er rett og slett et kattebitt. Ser ikke pent ut, men veterinæren sa at det egentlig er bra for når hullet er så stort som dette vil all dritten komme ut (men vi må sørge for å holde det åpent litt fremover nå). Han ser foreløpig ut til å slippe dren og sånt. Vi holder han inne noen dager fremover nå da, så vil det nok gå bra...men nå får han holde seg unna bråk med andre katter altså :P

Han ble barbert, fikk en sprøyte og en resept...var inne hos veterinæren i drøye 5 minutter og måtte betale over 600,- kroner....det er hårreisende!
Ikke rart folk er dårlige på å oppsøke veterinær og heller ser det ann og ser det ann (i verste fall kan det jo være for sent når vedkommende til slutt bestemmer seg for å komme seg avgårde). For ikke å snakke om kastrering/sterilisering...veterinærene har jo et stort ønske om at katter skal kastreres for å redusere uønska kattunger, men kanskje de da burde senke prisene? Men hva vet vel jeg...er sikkert en grunn til at prisene er som de er...

Så må jeg klage litt til slutt...for jeg har nå vært syk i 3 dager og det er så kjeeedelig! Vet ikke helt hva det er jeg, men fikk på slutten av arbeidsdagen på tirsdag utrolig vondt i hodet. Trodde det kom av varmen...men utpå ettermiddagen/kvelden ble jeg så kvalm og fikk veldig vondt i magen. Hadde feber i går, men den tror jeg er borte nå...magen derimot er fortsatt vond. Måtte være hjemme fra jobb i går, noe jeg ikke liker (den samvittigheten vettu), men lørdag må jeg bare komme meg på jobb. Ettersom at jobben er så fysisk som den er, så må magen min bli snill.
Vet det er mange som er syke for tiden...blandt annet min ene søster og datteren hennes er/har også vært syke, så ønsker dem god bedring :-)

I morgen er det planleggingsdag i barnehagen til Sebastian, så da er jeg hjemme med han. Dina Michaela får også være hjemme med oss da...skal koooose oss <3
Må skryte litt av lillemor også for hun har nemlig blitt kjempeflink til å gå med gålekene...hun går og går og går med handlevogna si :-) Er så stødig også...er sikker på at hun kunne gått uten å holde seg fast i noe hvis hun hadde turt, men hun føler seg ikke trygg nok enda.

Ha en fin torsdagkveld alle sammen!

4 kommentarer:

  1. Gleder meg veldig til å se hvor flink Dina har blitt til å gå. :)

    Håper du blir frisk snart Natalie. God bedring!

    SvarSlett
  2. Tusen takk :-)
    Fikk med meg at det ordna seg med handlehjelp i dag...det var godt :-) Da får du bare slappe av og bruke helgen på å bli bedre i foten :-)

    SvarSlett
  3. Jeg vil gjerne holde et party, men vet ikke helt når enda. Har et par venninner som også er interessert å ha det :-)

    SvarSlett