tirsdag 23. juli 2013

Familiekos og herlig sommer!!

Mine svigerforeldre dro herfra på lørdag. Vi hadde som jeg skrev om sist, noen veldig koselige dager med dem her på Sørlandet!
Samme morgen som de dro, kom fire av mine hit :-) De låner huset til et av våre søskenbarn, men på dagtid har vi vært sammen og koset oss. I forbindelse med at de skulle være her bare noen få dager, tenkte jeg at jeg ville forsøke å samle litt slektninger, i stedet for at trønderne skulle stresse seg rundt for å besøke flest mulig. Så til søndag som var hadde jeg invitert slektninger via facebook om å komme på Vigeland Hovedgård. Alle skulle ta med egen mat og drikke, så kunne vi grille. Ryktet hadde blitt spredd og da søndagen kom, kom det en etter en med både griller, hagemøbler og mat...vi ble en gjeng på 50-60 personer. Det hadde jeg ikke trodd skulle skje altså! Folk koste seg og det var egentlig litt rørende å se på alle de fine menneskene, familien vår. Mammas familie...jeg vet hun ville storkost seg om hun hadde vært blant oss. Men jeg er sikker på at hun så på oss og smilte :-)
Det var en avslappende og herlig, god stemning. Noen spilte spill, noen badet og folk grillet, skravlet og lo. Kan gjerne gjøre dette til tradisjon ja...å samle slekten. Takker alle som kom i går, dere er fantastiske!! Vår eldste tante kom også, det var veldig overraskende og sprekt. Da hun skulle dra, sa hun "Ta vare på hverandre og hold sammen", det er ord jeg tar med meg fra den dagen. Familie er viktig og jeg håper at vi kan bli enda bedre kjent med de vi har her på Sørlandet fremover.

I går var vi en tur i byen og gikk litt. Var blant annet på Bystranda og badet litt.

Spiste middag og is på fiskebrygga. Skikkelig god sommerstemning. Anbefaler alle som besøker Sørlandet om å besøke både promenaden (bystranda) og fiskebrygga!

I går kveld spurte Dina Michaela "Kan vi se Kaptein Sabeltann igjen?" (hun mente forestillingen vi var på i forrige uke). "Det blir til neste år", svarte jeg. Da tok hun til tårene "Ja, men jeg vil se Kaptein Sabeltann, han er jo kjæresten min!". Så da familien min skulle i dyreparken i dag, tok vi oss også råd til å bli med (det er jo så dyrt :-(...kunne gjerne vært der hver dag jeg altså hadde det ikke stått på pengene...).
Vi kom dit da de åpnet og dro ved stengetid.
Kl.13 kom Kaptein Sabeltann og hans menn hjem fra tokt. Da fikk endelig Dina Michaela se sin kjære igjen. Da de gikk av skuta for å gå inn i skattekammeret, gikk de helt klin inntil Dina Michaela (og Sebastian). Men Kaptein Sabeltann (og de andre) gikk jo bare rett forbi henne og det ble fryktelig trist altså. Hun ble helt knust og sa "Ikke gå! Ikke gå!".

Hun gråt lenge etterpå. Kl.15 kom to fra mannskapet ut for å stille opp til fotografering, så begge ungene fikk bli med på bilder med to av sine helter. Tok flere bilder da de pratet sammen, men her er de beste bildene:


Sebastian spurte Benjamin om ikke Kaptein Sabeltann også kom og da sa Benjamin at han skulle komme om en time. Kl.16 kom han og hadde et lite show sammen med de to fra mannskapet. Da showet var over og Kaptein Sabeltann sa han skulle ut med skuta for å finne mer gull, så tok Dina Michaela til tårene igjen og denne gangen var hun litt sint også "Jeg vil ikke at han skal finne mer gull!!!" Hun ville jo mye heller ha han hos seg.

Men Kaptein Sabeltann dro og igjen sto hun der med skikkelig kjærlighetssorg. Jenta der fortjener så inderlig å få treffe han altså!
Sebastian syntes det var litt synd at ikke hans helt langemann var der i dag da, men han syntes det var veldig stas med bilder sammen med de andre to!! Så sa vi at kanskje det er Langemann som stiller opp til fotografering når vi skal dit igjen neste år...hvem vet :-)
Vi hadde en kjempeflott dag i parken (som alle gangene vi har vært der). Virket som familien min koste seg også. Thomas, Kristian, Sebastian og Dina Michaela tok tømmerrenna og de fikk det mest fantastiske bildet noen gang altså! Vi lo godt av det...jeg bare må legge det ut her i morgen!! Det er virkelig et bra bilde!! Ungene tok ett par karuseller...vi fikk sett litt på dyrene og rett og slett bare kost oss.

Magnus er med rundt omkring han også, og han er så rolig og snill! Ikke noe problem å ha han med seg nei!!

I morgen skal vi ha en litt mer avslappende dag. Da skal vi hjem til min flotte kusine, Torhild å bade.

Det blir en del jobbing på meg fremover, med bestillinger. Så venter jeg spent på svar fra flere forlag nå...jeg sendte bokmanus til forlagene for flere uker siden, så det er spennende å se om noen er interessert i boken min. Så det blir da nok å holde på med fremover, men det blir litt sommerferie innimellom...noen fridager blir det...og særlig når familien er her på ferie :-) Men jeg tar gjerne i mot flere bestillinger, så ta kontakt!!

Men nå skal jeg ta natta. Her har Thomas og lille Magnus sovnet på sofaen, helt utslitte etter dyreparken, hehe :-) Sebastian og Dina Michaela sovnet godt i kveld de også ja!! Kjenner det godt selv også jeg...blir godt å sove nå ja!! God natt og sov godt til dere alle :-)

Nattaklem Natalie

2 kommentarer:

  1. Det var en fin dag i Dyreparken ja, selv om det ble litt trist for Dina...

    SvarSlett
  2. Ja, det ble absolutt en fin dag. I går, i dag og i morgen er det kaptein sabeltann dager i dyreparken...synd vi ikke visste det tidligere for da hadde vi jo satt av penger til det...de deler ut effekter og noen familier blir blandt annet trukket ut til å få bli med kaptein sabeltann ut på tokt med skuta...skulle så gjerne hatt med ungene på disse dagene altså!!
    Synd at dyreparken informerte om disse dagene så sent, men-men..

    SvarSlett