torsdag 21. februar 2013

Litt av hvert...

Dagene går med på å male/tegne og å stelle hus og barn...dagene går så fort!
Håper folk blir med i gruppen "Kunststua" på facebook...når vi blir 200 medlemmer får en helt tilfeldig person en overraskelse i posten av meg :-)
Har en del spennende planer på gang, så nå må jeg bare stå på!!

Ellers var vi på svangerskapskontroll på mandag. Det gikk kjempefint. Ungene var også med, så de fikk høre hjertelyden til lille Magnus og det var stas. Foreløpig har svangerskapet vært veldig bra, jeg er i fin form og føler meg bedre fysisk nå enn hva jeg gjorde med de andre to, men det har nok mye å si det med jobbsituasjonen. Tidligere hadde jeg jobber hvor tilrettelegging var begrenset og det var rutiner og regler å følge og mye fysisk krevende. Nå er jeg min egen sjef, jeg står eller sitter etter eget behov, jeg tar pauser slik det passer meg...så lenge jobben blir gjort og at kunder blir fornøyde :-) Så i dette svangerskapet kan jeg (til tross for at jeg nok egentlig jobber mye mer enn før), ta mer vare på meg selv og babyen. Så er de andre to barna store nok til å forstå at jeg ikke kan drive å bære rundt på dem, og at de må være forsiktige med magen min. Da jeg gikk gravid med Dina var jo Sebastian bare 2 år gammel og da ble det naturlig nok litt løfting og bæring og han hadde ikke den forståelsen han har nå om at han ikke kunne bruke mammas mage som trampoline, hehe :-p

Herlig vær for tiden...det er lyst og fint når vi kjører til barnehagen om morgenen og det er nesten ikke ordentlig mørkt når ungene legger seg på kvelden heller...det er fantastisk!! Snøen smelter utenfor her og fortsetter det sånn, så er veiene utenfor her helt bare i løpet av helgen, tenker jeg :-) Men det blir litt hardt ute når det er sånn da...Sebastian stakar hadde slått seg på snøen i dag:

Gleder oss skikkelig til våren nå ja!! Lettere å stå opp om morgenen, enklere å komme seg ut, slipper alt yttertøyet...kjenner varmen fra solen, hører fuglene kvitre og kjenne lukten av at noen har klipt gresset...og mmm...den gode lukten av grillmat!! Ser fram til det altså!! Koselig med vinter også ja...men alltid godt når den nærmer seg slutten :-)

Nå skal jeg ta meg et bad, før jeg må jobbe litt igjen :-)

Ha en fin kveld :-)

4 kommentarer:

  1. Stakkars Sebastian. Det så ikke godt ut.
    Og du er ikke alene om å glede deg til vår. Men jeg er redd det tar tid før det blir vår her. Mars pleier å by på noen snøbyger her i nord...

    Ha en fin helg alle fire.
    Klem

    SvarSlett
  2. Det kom noen tårer da han slo seg ja :-/ Det går bra nå da, men vi får ikke ta på da...
    Vi har fått så overdose med snø i vinter, så tar nok litt tid før den blir borte også, men håper vi ikke får mer nå iallefall :-)Håper dere også slipper så mye mer <3

    Ønsker deg også en fin kveld og en god helg!! Glad i deg <3
    Klem

    SvarSlett
  3. Huff da - det så ikke godt ut ! Kjørte han akebrett eller gikk han på ski ? Jeg gleder meg også til det våres, men det kan godt vente til etter påske...sånn at jeg får gått litt på ski :-)

    SvarSlett
  4. Han drev visst å akte seg på sånn liten madrass som de har i barnehagen...så er han ikke så redd av seg, så det går litt hardt for seg av og til, hehe...men denne dagen var snøen litt hard å møte ja... Han har fortsatt striper og ru i fjeset...men det gjør ikke like vondt lengre da :-)
    Ja, vi skulle gjerne gått på ski i påska vi også, men Thomas mangler fortsatt ski...men neste vinter skal vi ha både ski til alle mann og pulk til Magnus :-) Dina har overtatt de gamle skiene til Sebastian nå og hun er helt vill...skikkelig tøff :-) Sebastian har blitt flinkere og tryggere også...sier nå at han skal begynne å konkurrere når han blir stor :-) De går jo uten staver i barnehagen, så jeg regner med de begynner å få god ballanse :-)

    SvarSlett